Tiit Pruuli: Laaril oli esimene läänelik valimiskampaania

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Mart Laari esimest valitsust meenutav konverents. Tiit Pruuli.

FOTO: Merike Teder

Tiit Pruuli rõhutas Mart Laari esimest valitsust (1992-1994) meenutaval konverentsil esinedes, et toonast valitsust iseloomustas suur kirglikkus.

«Kindlasti on paljud arutanud, kas see valitsus oleks veel teisegi valitsusaja välja vedada. Mis oleks võinud teisiti teha, et tolle valitsuse panus oleks veel suurem,» mõtiskles Pruuli.

Tema hinnangul oli valitsuse stardiplatvorm hea, sest selle aluseks oli hea ettevalmistustöö ja mitte ainult Laari valitsuse inimestelt, vaid ka parlamendis. Teiseks eelnes sellele ootustele vastav kampaania. Kolmandaks olid valitsusel head eesmärgid, mille elluviimisele asuti kohe tohutu innuga. Neljandaks tõi ta esile valitsuse üksmeelt ja kokkuhoidmist. «Kui ka põhimõttelistes küsimustes oli erimeelsusi, ei takistanud see head koostööd valitsuses.»

Laari esimese valitsuse eelset valimiskampaaniat võib Pruuli hinnangul pidada esimeseks läänelikuks kampaaniaks Eestis. See oli fokusseeritud, konkreetsete põhipunktidega.

Toonagi ei käinud kampaania ilma nippideta. Pruuli meenutas, kuidas Nelli Teatajasse pandi kuulutus «müün Nokia talvekumme ja vormistan Soome viisasid», mis olid toonased kaks kõike olulisemat müügiartiklit, alla aga pandi Keskerakonna staabi telefoninumber, millel Savisaar isiklikult kampaania ajal vastas.

Lõpetuseks iseloomustas Pruuli Laari valitsust: «Kirg, kirg ja kirg. See oli väga kirglik aeg, ja nagu me teame, kirelõõmas tehakse maailma kõige ilusamaid asju ja vahel tehakse mõni väike rumalus ka.»

Tagasi üles