Juriidiline segadus Veerenni raudteeülesõidu sulgemise ümber jätkub

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linnavalitsus tahab Veerenni tänava raudteeülesõidu sulgeda ja suunata liikluse ligi kahe kilomeetri pikkusele ringsõidule äsja valminud raudteeviadukti alt läbi.
Linnavalitsus tahab Veerenni tänava raudteeülesõidu sulgeda ja suunata liikluse ligi kahe kilomeetri pikkusele ringsõidule äsja valminud raudteeviadukti alt läbi. Foto: Liis Treimann

Tallinna linnavalitsus väidab, et Veerenni tänava raudteeülesõit tuleb sulgeda majandusministri määruse tõttu, ministeeriumi hinnangul on niisugune väide alusetu.


Kui Luite asumi elanikud hakkasid Veerenni tänava raudteeülesõidu sulgemise vastu aktiivselt protestima, võttis ka Tallinna linn veidi hoogu maha ning abilinnapea Taavi Aas väitis, et linnavalitsusel polevat vähimatki huvi Veerenni tänava raudteeülesõitu sulgeda, seda sundivat tegema majandusministri määrus.

«Veerenni raudteeülesõidu sulgemine tuleneb sellest, et projektide kooskõlastamisel seadis Eesti Raudtee tingimuseks, et pärast mitmetasandilise ülesõidu valmimist peaks ühetasandilise ülesõidu sulgema. Tõepoolest, see on Eesti Raudtee ja Tehnilise Järelevalve Ameti poolne ettekirjutus, mis tuleneb omakorda majandusministri määrusest, mis kehtestab raudtee ülesõidukoha ehituse, korrashoiu ja kasutamise juhendi. Selle juhendi tingimustega pannakse paika, kui lähedal mitmetasandilisele viaduktile võib olla samatasandiline ülesõit,» rääkis Aas novembris ühel linnavalitsuse pressikonverentsil.

Aas rääkis, et Tallinn on pöördunud majandusministri poole palvega kõnealune määrus ära muuta, et oleks võimalik ülesõit säilitada. «Loodame, et inimeste häält võetakse kuulda ja saavad astutud vajalikud sammud, et ülesõit säiliks. Kordan veelkord, et linnal ei ole küll mingisugust huvi selle ülesõidu sulgemiseks. Liikluse seisukoha pealt ütleks pigem seda, et mida rohkem on kohti, mille kaudu on võimalik kesklinnast välja sõita, seda rohkem liiklus hajub ja seda parem on,» lausus Aas tookord.

Nüüd tuli ministeeriumist vastus, mis kinnitab, et mainitud majandusministri määrus «Raudtee tehnokasutuseeskirja kinnitamine» (TKE) ei kohusta kedagi ülesõitu sulgema.

«Juhime Teie tähelepanu asjaolule, et TKE lisa 4 § 10 seab täiendavad nõuded ülesõidukoha projekteerimiseks ja ehitamiseks ning sama paragrahvi lõige 3 punkt 1 keelab rajada avalikult kasutatavat ülesõidukohta lähemale kui kaks kilomeetrit olemasolevale avalikult kasutatavale raudteeülesõidukohale või eritasandilisele raudteeülesõidukohale. Meile teadaolevalt ei ole plaanis hakata rajama Veerenni tänavale raudteeülesõitu, vaid tegemist on olemasoleva ülesõidu säilitamisega. Lisaks juhime Teie tähelepanu sellele, et AS Eesti Raudtee on oma kirjaga väljastatud tehnilistes tingimustes viidanud TKE lisale 4 eelkõige seetõttu, et TKE lisa 4 § 11 seab nõuded, mida tuleb täita juhul, kui raudteeületuskoht sulgetakse,» seisab minister Juhan Partsi allkirja kandvas vastuses.

«Kuna TKE lisa 4 ei keela säilitada olemasolevat Veerenni tänava ülesõitu, ei näe me ka põhjust määruse muutmiseks,» lõpetab minister oma kirja.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles