Tallinn lubab piletisüsteemi puudused kiiresti kõrvaldada

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Harjo.
Andres Harjo. Foto: Liis Treimann

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo kinnitab, et linn teeb uuest piletisüsteemist võimalike puuduste kõrvaldamiseks andmekaitse inspektsiooniga igakülgset koostööd.

Harjo sõnul ei pea ühistranspordikasutajad ühiskaardi valideerimisega kogutavate andmete turvalisuse pärast muretsema. «Andmeid kasutatakse üksnes ühistranspordiliinide kasutatavusest monitoorimiseks ja vajadusel sellest johtuvalt sõidugraafikute korrigeerimiseks,» ütles Harjo Raepressi saadetud teates.

«Usume, et meie koostööpartner, e-piletisüsteemi operaator Ühendatud Piletite AS on üles ehitanud turvalise süsteemi. Ühiskaardi-süsteemiga kogutavate isikuandmete ebasihipärase kasutamise hirm on põhjendamatu – ühistranspordikasutajate isikuandmeid ühistranspordi korraldamiseks tarvis ei ole ning valideerimisega kogutavate andmete kasutamine ükskõik mis muul eesmärgil on välistatud.»

Transpordiamet on inspektsioonile kinnitanud, et reisijate andmeid on tarvis vaid statistiliseks vajaduseks ja neid ei pea säilitama isikustatud kujul. Nüüd ootab AKi selgitust, kuidas linn kavatseb süsteemi muuta, et kogutud andmed umbisikustada.

Tallinna ühistranspordis kasutab isikustatud ühiskaarti üle 200 000 inimese.

Andmekaitse inspektsioon (AKI) algatas täna ka järelevalvemenetluse, et selgitada välja, kas Tallinna ühiskaardi andmekogu on turvaline või on seal võimalikud turvaaugud, millest kirjutas ajakirjandus eile.

Järelevalvemenetlus Tallinna ühiskaardi kasutamist ei tõkesta, seega kehtib edasi nõue iga sõit Ühiskaardiga valideerida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles