Hulljulgest ideest märgiliseks kultuurisündmuseks

Riina Luik
, kultuuriajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alena Škatula (Manon) ja Maksim Tšukarjovi (Des Grieux) hingestatud tants ja harmooniline lavapartnerlus pani Minski publiku pisaraid pühkima. See oli Estonia külalisetenduste vaieldamatu tipphetk nii professionaalses kui emotsionaalses mõttes.
Alena Škatula (Manon) ja Maksim Tšukarjovi (Des Grieux) hingestatud tants ja harmooniline lavapartnerlus pani Minski publiku pisaraid pühkima. See oli Estonia külalisetenduste vaieldamatu tipphetk nii professionaalses kui emotsionaalses mõttes. Foto: Harri Rospu / rahvusooper Estonia

Juba kolmandat aastat sai rahvusooper Estonia hakkama kogu Euroopa kultuuriruumis pretsedenditu hiigelettevõtmisega – vahetades nädalaks oma kunstikollektiivi ja kodumaja teise riigi teatriga.

Juba varasematele suure publikumenuga möödunud kultuurivahetusele Läti ja Leedu rahvusooperiga lisandus tänavu väärikalt Valgevene Suur Ooperi- ja Balletiteater. 8.–13. veebruarini paralleelselt kahe riigi ooperimajades toimunud etendused olid kõik välja müüdud ja publiku vastuvõtt erakordselt soe. Mastaapsest kultuurivahetusest sai rahvusooper Estonia juhi Aivar Mäe sõnul osa ühtekokku 10 000 ooperi- ja balletisõpra. Tänavune kultuurivahetus avardas varasemaid piire veelgi: Estonias oli kuni 13. veebruarini avatud Valgevene fotonäitus, Tallinnas ja Narvas andis kontserte folkloorirühm Kupalinka ja rahvusooper ise andis sel puhul välja kakskeelse erilehe.

Estoonlased viisid Minskisse külakostiks oma parimad etendused: Verdi ooperi «Traviata», Puccini «Manon Lescaut» ning balletid «Pähklipureja» (Tšaikovski/Stevenson) ja «Manon» (Jules Massenet / MacMillan). Valgevenelased omakorda tõid viiel õhtul Estonias lavale Hatšaturjani/Jelizarjevi balleti «Spartacus», Balakirevi/Smoriginase balleti «Thamar», Rimski-Korsakovi / Mihhail Fokini «Šeherezade’i», Borodini ooperi «Vürst Igor» ja Puccini «Madama Butterfly» – mille eesti publik soojalt vastu võttis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles