Nädala plaat: noored etnoveteranid

Margus Haav
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Zetod
Zetod Foto: promo

Zetod

«Lätsi kõrtsu»

(ise välja antud)

Hinne 4

Udusuliste tiinifolkaritena alustanud seto folkrokkpundist Zetod on praeguseks saanud täismeeste kollektiiv, kes tähistab parasjagu oma kümnendat sünnipäeva. Aeg on kuri kuluma. Viis meest, kümme aastat, üle kolmesaja kontserdi kümnes riigis ja neli kauamängivat.

Ühesõnaga, on, mida lauale panna. Zetod ütlevad ise, et kümne aastaga on poisid meesteks kasvanud. Välja on mindud («Lätsi vällä kaema» 2005), tuppa tuldud («Lätsi tarrõ tagasi» 2007) ning saunas end küüritud («Lätsi sanna» 2010). Mida üks noor mees ikka teeb, kui on pestud, kustud ja kammitud? Teadagi, siis on käes aeg sammud kõrtsi seada. Täpselt seda Zetod verivärskel albumil tegid. Zetod on Jalmar Vabarna (laul, akustiline kitarr, elektrikitarr, karmoška), Artur Linnus (laul, akordion), Jaanus Viskar (laul, basskitarr), Martin Kütt (trummid) ja Matis Leima (laul, viiul).

Avalugu on ühtlasi nimilugu, tore ja hoogne, nagu Zetod mullu ja muiste. Teise pala «Nakami pääle» peale läheb kõrv teravaks. Mis see siis nüüd on? Monotoonselt raiuv trumm, tümisev bass ja depressiivne meloodilisus. Nagu karmoškaga diskopunk! Zetod on tõesti muutunud.

Kogu albumi tonaalsus on nüüd natuke, kuid täiesti tajutavalt teistsugune. Rokil ja kitarridel on kandvam osa, mingi hetk pöörab päris heviks ning lõpus kisub sootuks etnoprogeks kätte. Uuel plaadil on mõnusat tummist bassi kuulda tugevamini kui kunagi varem. Bassi toel läbib tervet albumit mõnusalt maalähedane hüpnootiline biit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles