Eesti firma ihkab emotsioonide Google’iks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mihkel Jäätma näitab Cannes’i loovfestivali pealaval täissaalile, kuidas Realeyesi tehnoloogiaga videoid vaatava inimese emotsioone mõõta.
Mihkel Jäätma näitab Cannes’i loovfestivali pealaval täissaalile, kuidas Realeyesi tehnoloogiaga videoid vaatava inimese emotsioone mõõta. Foto: Olav Osolin

Rahvusvahelise loovusfestivali Cannes Lions avapäeval astus kuulsa Cannes’i festivalipalee peasaali lavale tehnoloogiafirma Realeyes tegevjuht Mihkel Jäätma, et tutvustada eestlaste juhtimisel loodud lahendust, mis võimaldab reaalajas mõõta inimese emotsioone tema näojoonte põhjal.

Idee pole iseenesest uus, Paul Ekman ja Wallace V. Friesen tutvustasid näoliigutuste kodeerimissüsteemi FACS juba 1978. aastal, kuid siiani on selle kasutamine olnud äärmiselt ajamahukas ja kallis.

Kuus aastat tagasi leidsid Oxfordis õppinud Mihkel Jäätma ja Elnar Hajiyev, et tehnoloogia areng võimaldaks inimeste emotsionaalsust mõõta ka reaalajas, ning nii pandigi alus firmale Realeyes, millega hiljem liitus ka Martin Salo, kes kirjutas oma esimesed koodiread juba 7-aastaselt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles