Valmiv Rahu tee lammutatakse peagi suurristmiku ehituseks

Küllike Rooväli
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Postimees.ee

Valimislubaduste täitmise tuhinas ehitab Tallinna linnavalitsus ligi 13 miljoni krooni eest valmis Laagna ja Peterburi tee ühenduse, mis aga tuleb juba paari aasta pärast lammutada, sest samasse kerkib eritasandiristmik.

Kuigi linn on kursis maanteeameti kavaga alustada juba 2006. aastal eurotoetuse eest 150 miljonit krooni maksva eritasandilise Väo risttee ehitust, lükkavad buldooserid praegu kokku pinnast paigas, mille kohale tuleb mõne aasta pärast hoopis süvend.

Praegu rajatava ja tulevikus piltlikult õhku jääva teelõigu asemel näeb maanteeameti projekt ette hoopis praegusest maapinnast kolm meetrit madalamal asuva teesüvendi, mis viib autod Peterburi tee alt läbi Tallinna ringteele.

Lubadused täitmata

Rahu teed, mis ühendab Laagna ja Peterburi teed, ehitab 12,76 miljoni krooni eest ehitusfirma Teede REV-2, töö valmib juba selle kuu lõpul.

Linna võimuliit lubas Laagna tee ja Rahu tee valmisehitamist koalitsioonileppes koos teiste oluliste liiklussõlmede rajamisega. Peale Laagna tee ja Narva maantee kesklinna osa pole aga suudetud kahe aastaga valmis saada ühtki teist leppes lubatud tee-ehitust kokku 17 hulgast.

Ristmiku ehitusele on algusest peale vastu seisnud Tallinna Tehnikaülikooli teedeinstituudi lektor, insener Tiit Metsvahi, kes tegi tänavu suvel ekspertiisi ehitusprojekti liikluskorraldusliku osa kohta. Metsvahi kirjutab ekspertiisi kokkuvõttes, et projekti realiseerimine pole asjakohane, vaid on sisuliselt maksumaksja raha raiskamine, sest see pole kavandatava eritasandilise ristmiku osa.

«See ehitus on täiesti mõttetu. Mõne aasta pärast tuleb osa teed ja ristmik likvideerida ja seda lahendust ei saa kasutada ka uue ristmiku ehitamise ajal,» märkis Metsvahi.

Inseneri sõnul ei pea uut ristmikku paari aasta pärast mitte ainult üles võtma, vaid selle olemasolu hakkab takistama ka uue ehitust ja muudab selle töö kallimaks.

Metsvahi tegi ettepaneku suunata tema hinnangul tuulde minev raha hoopis Narva maanteed ja Peterburi teed ühendava kitsukese Mustakivi tee teise niidi ja Mustakivi-Peterburi teede fooriristmiku valmisehitamiseks. See aitaks Metsvahi hinnangul piirkonna tipptunnil autodega ummistumist palju paremini vältida.

Metsvahi ütles, et tema argumente ei võetud kahjuks arvesse ja ehituse alustamine otsustati ära ainuüksi poliitiliste eelistuste järgi.

«Täpselt samamoodi kiirustati eelmiste valimiste eel Vabaduse puiesteega, kus jalakäijad ja ratturid on nüüd surutud kohati vaid mõnekümnesentimeetristele ribadele postide, piirdeaedade ja tee vahele,» kirjeldas Metsvahi. «Nüüd ei huvita enam kedagi, kuidas saab seal liikuda näiteks lapsevankriga.»

Maanteeameti europrogrammide osakonna peaspetsialist Andres Brakmann ütles, et Väo liiklussõlme ehituse tehniline projekt valmib järgmise aasta alguseks, selle alusel koostatakse rahataotlus euroliidu ühtekuuluvusfondile.

Ehitus algab praeguste kavade järgi kõige varem 2006. aasta lõpus ja peaks valmima 2007. aastal. «Seega saaks linna ehitatav ajutine ristmik toimida kaks aastat kindlasti,» arvas Brakmann. «Eks see on Tallinna juhtide otsustada, millised valikud nad teevad.»

Linn ei saanud oodata

Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppel ütles, et tema arvates ei pruugi Väo uus liiklussõlm hakata tööle enne 2008. aastat ja sel juhul saab linna ehitatu toimida neli aastat, mis ongi eesmärk.

Koppeli väitel polnud linnal oma projekti tehes võimalust maanteeameti kavadega tutvuda, sest sel ajal seal veel euroristmiku projekti polnud.

Tallinna abilinnapea Jüri Ratas nentis samuti, et linn lootis Rahu teed kavandades teha seda koos maanteeametiga.

Abilinnapea märkis, et Rahu tee ristmik aitab mõne aasta jooksul Peterburi teelt tulevaid autosid Laagna tee ja Gonsiori tänava kaudu otse kesklinna suunata ning vähendab seega ka Peterburi tee ja Ülemiste ristmiku koormust.

«Keegi ei oska täna täpselt öelda, kunas see Väo liiklussõlm valmis saab,» lausus abilinnapea. «Nii me võimegi ootama jääda.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles