Kommunaalamet tahab vabaneda ühissõidukiradade betoonpiiretest

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Betoonalusega metallist piire.
Betoonalusega metallist piire. Foto: Toomas Huik.

Tallinna kommunaalamet tahab vabaneda linna ühissõidukiradade betoonpiiretest, kuna need nõuavad lisakulutusi ning takistavad teehooldust.

Ameti juhataja asetäitja Peep Koppeli kirjas transpordiametile märgitakse, et betoonpätside paigaldamine sõiduteedele sõiduradade eraldamiseks raskendab oluliselt hooldustöid suvel ja talvel ning mitmeid hooldustoiminguid tuleb teostada täiendavalt, kasutades erivahendeid, mis suurendab hooldustööde maksumust.

Kirjas lisatakse, et rasketes ilmastikutingimustes, nagu tugev lumesadu, pinnatuisk või öine vihmasadu, on sõiduteele paigaldatud pätsid ja nende markeerimiseks paigaldatavad tähispostid praktiliselt märkamatud nii liiklejatele kui ka teehooldajatele, mis võib tekitada liiklusohtlikke olukordi ning pätside kasutamise reglementatsiooni puudulikkuse tõttu võivad kahjujuhtumid põhjustada nõudeid teeomaniku vastu.

Samuti rõhutatakse, et Põhjamaades sarnastes ilmastikuoludes füüsilisi tõkkeid sõiduradade eraldamiseks ei kasutata.

Samuti rõhutab kommunaalamet, et pätside hoolduskulud on liiga kallid. Pätside paigaldamisega suurenevat kulutused liikluskorraldusvahendite hooldusele – praktika kohaselt vajavad pätsid ja nende markeerimiseks paigaldatavad tähispostid talvetingimustes iganädalast pesemist, lisaks vajab kiiret reageerimist puruks sõidetud pätside ja tähispostide koristus ja väljavahetamine. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles