Möödunud nädalal Prantsusmaal Cannesis peetud 53. kuldlõvi reklaamifestivalil jõudis esmakordselt finalistide sekka ka eestlaste loodud reklaam.
Eestlaste reklaam tegi ajalugu
Agentuuri Kontuur Leo Burnett esitatud Statoili reklaam jõudis finaali autotoodete TV reklaamide kategoorias.
Reklaamklipp auto summutis elavatest lindudest astus võitlusesse ligi 300 reklaamiga ning jõudis esimese Eesti reklaamina Cannesi reklaamifestivali alakategooria shortlisti ehk 8 finalisti hulka.
Edukas Statoili reklaam valmis paari aasta eest Saksamaal, kus nädal aega tegeldi lindude harjutamise ja koolitamisega. Nõnda harjusid linnud ajapikku väikesest torust sööki otsima ja hiljem monteeriti toru ja lindudega ülesvõtted autole juurde.
Reklaamiagentuuri Kontuur loovjuhi Urmas Villmanni sõnul on tegemist n-ö punktikohaga. «Meile annab see juurde enesekindlust ja usku, et Eestis tehtud reklaamid on mõistetavad ka välismaal,» selgitas ta.
Villmann leiab, et üldiselt on Eesti reklaamid head ja keskendutakse eesti keele omapärale ja sõnademängudele, mis paraku aga välismaisele üriile mõistmatuks jääb. Kindla edu võtmena festivalidel näeb Kontuuri loovjuht maailmanimega brände, mille reklaamid üriile kindlasti silma hakkavad.
Edu või läbikukkumist on siiski keeruline ette aimata. Kui mõned aastad tagasi võidutsesid festivalil trükireklaamide seas peamiselt fotod, siis näiteks möödunud aastal jõudsid finalistide ringi joonistused ja n-ö käsitöö, mis tegijatelt palju enam aega ja tähelepanu nõudis.
Sel aastal aga hinnati Cannes'is kõrgelt sisukaid reklaame. Festivali ürii esimees David Droga nimetas seda «heade reklaamide» tagasitulekuks välisele ilule eelistatakse pikemaid tekste ja sõna jõud on taas au sees. Viimane paistis silma eriti just trükireklaamide ja otsepostituse kategooriates. (PM)
Statoili reklaam
Kategooria: TV, autodega seotud tooted ja teenused, transpordivahendid.
Esitaja: Kontuur Leo Burnett
Töö nimetus: Linnud
Klient: Statoil Eesti
Toode: Väävlivaba kütus
Loovjuht: Urmas Villmann
Copywriter: Andrus Niit
Art Director: Jaanus Meri
Projektijuht: Helen Noormets
Kliendi esindaja: Hede-Kerstin Luik
Tootja: Film Bureau International Milan
Produtsent: Hector Abaunza-Canales