Eestlaste reklaam tegi ajalugu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Statoili väävlivaba kütust reklaamivad linnud läbisid nädalase treeningu, et korralikult sumbutit kujutavast torust sisse ja välja lennata.
Statoili väävlivaba kütust reklaamivad linnud läbisid nädalase treeningu, et korralikult sumbutit kujutavast torust sisse ja välja lennata. Foto: Kontuur Leo Burnett

Möödunud nädalal Prantsusmaal Cannes’is peetud 53. kuldlõvi reklaamifestivalil jõudis esmakordselt finalistide sekka ka eestlaste loodud reklaam.

Agentuuri Kontuur Leo Burnett esitatud Statoili reklaam jõudis finaali autotoodete TV reklaamide kategoorias.

Reklaamklipp auto summutis elavatest lindudest astus võitlusesse ligi 300 reklaamiga ning jõudis esimese Eesti reklaamina Cannes’i reklaamifestivali alakategooria shortlist’i ehk 8 finalisti hulka.

Edukas Statoili reklaam valmis paari aasta eest Saksamaal, kus nädal aega tegeldi lindude harjutamise ja koolitamisega. Nõnda harjusid linnud ajapikku väikesest torust sööki otsima ja hiljem monteeriti toru ja lindudega ülesvõtted autole juurde.

Reklaamiagentuuri Kontuur loovjuhi Urmas Villmanni sõnul on tegemist n-ö punktikohaga. «Meile annab see juurde enesekindlust ja usku, et Eestis tehtud reklaamid on mõistetavad ka välismaal,» selgitas ta.

Villmann leiab, et üldiselt on Eesti reklaamid head ja keskendutakse eesti keele omapärale ja sõnademängudele, mis paraku aga välismaisele žüriile mõistmatuks jääb. Kindla edu võtmena festivalidel näeb Kontuuri loovjuht maailmanimega brände, mille reklaamid žüriile kindlasti silma hakkavad.

Edu või läbikukkumist on siiski keeruline ette aimata. Kui mõned aastad tagasi võidutsesid festivalil trükireklaamide seas peamiselt fotod, siis näiteks möödunud aastal jõudsid finalistide ringi joonistused ja n-ö käsitöö, mis tegijatelt palju enam aega ja tähelepanu nõudis.

Sel aastal aga hinnati Cannes'is kõrgelt sisukaid reklaame. Festivali žürii esimees David Droga nimetas seda «heade reklaamide» tagasitulekuks – välisele ilule eelistatakse pikemaid tekste ja sõna jõud on taas au sees. Viimane paistis silma eriti just trükireklaamide ja otsepostituse kategooriates. (PM)

Statoili reklaam

Kategooria: TV, autodega seotud tooted ja teenused, transpordivahendid.

Esitaja: Kontuur Leo Burnett

Töö nimetus: Linnud

Klient: Statoil Eesti

Toode: Väävlivaba kütus

Loovjuht: Urmas Villmann

Copywriter: Andrus Niit

Art Director: Jaanus Meri

Projektijuht: Helen Noormets

Kliendi esindaja: Hede-Kerstin Luik

Tootja: Film Bureau International Milan

Produtsent: Hector Abaunza-Canales

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles