Lennujaam asendab inimesed automaatidega

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aasta lõpuks kaovad Tallinna lennujaama parklatest putkad, kus parkimise eest raha kasseeritakse.
Aasta lõpuks kaovad Tallinna lennujaama parklatest putkad, kus parkimise eest raha kasseeritakse. Foto: Raigo Pajula.

Tallinna lennujaam koondab jõuludeks kõik oma parklakassiirid ning asendab nad uute parkimsiautomaatidega. Eesmärk on kulude kokkuhoid ning parklast väljasõitmisel tekkivate järjekordade kaotamine.


Lennujaamas parkimisega tegelev töötaja, kes oma nime nimetada ei soovinud, on uue parkimiskorralduse suhtes umbusklik. Tema sõnul tuleb praegu reisiterminalis ja väljas parklas töötaval kahel parkimisautomaadil suhteliselt tihti ette erinevat laadi tõrkeid. Näiteks ühel õhtul ei tunnistanud automaat reisija 500-krooniseid rahatähti. See tähendab, et lennureisilt naasnud inimestel võib edaspidi tekkida raskusi autoga parklast väljasõitmisel, kui kassiire enam tööl ei ole.

Tallinna lennujaama juhatuse esimees Rein Loik kinnitas, et aasta lõpus toimub tõesti tehnoloogiamuutus ning kogu parkimine läheb üle automaatikale. Tema sõnul liigub kogu maailm selles suunas ning ega Tallinna lennujaamgi saa ajast maha jääda.

«Meil on kõige keerulisemad automaadid, mis töötavad ka krediitkaartidega, aga eks tõrkeid tuleb igal pool ette,» märkis Loik. «Kui me neid ohtusid kardaksime, siis töötaksime siiamaani ainult käsitsi. Meil on ka tõrgete lahendused välja töötatud.»

Loik kinnitas, et kui kogu parkimissüsteem hakkab tööle ainult automaatidel, siis vähemalt esialgu on lennujaama reisiterminalis ikkagi üks inimene, kelle poole probleemide tekkimisel pöörduda.

Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov ütles, et aasta lõpus teisaldatakse parklate väljapääsude juures olevad parkimiskassad ning siiani parkimise eest raha kasseerinud inimesed koondatakse. Kokku hakkab tööle neli makseautomaati, millest kolm asuvad terminalis ja üks õues.

Sellise uuenduse eesmärk on kulude kokkuhoid, teenuse efektiivsuse tõstmine ning parklatest väljasõitmisel tekkivate järjekordade kaotamine.

«Kahjuks on tõesti nii, et üleminekul automaatidele kaotavad seni lihtsat tööd teinud inimesed oma töökoha,» tõdes Sakkov.

Lennujaama ning mitmele poole mujale Tallinna parkimise makseautomaate paigaldanud firma Alarmtec tehnikadirektor Marti Ranne ütles, et igas automaadis võib aeg-ajalt tõrkeid ette tulla, kuid midagi hullu küll ei ole. Kuna automaadid võtavad vastu ka paberraha, siis võib kortsuliste kupüüridega probleeme tekkida küll. Kõige parem oleks kasutada münte, seetõttu on eurotsoonis niisuguste automaatide tööd lihtsam korraldada.

«Asi on selles, et erinevalt välisriikidega ei ole Eestis inimesed eriti harjunud automaatidega suhtlema,» ütles Ranne. «See asi tahab veel harjumist. Automaadid tulevad aga kokkuvõttes ikka odavamad, kui inimeste tööl hoidmine. Eks iga firma püüab kokku hoida.»

Ta lisas, et lennujaama üles pandavad uued makseautomaadid on täiuslikumad ning loevad paremini paberraha. Seetõttu tuleb ilmselt ka tõrkeid edaspidi vähem ette. Üks niisugune automaat maksab vähemalt pool miljonit krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles