Talverehve valima asudes tuleks meeles pidada, et kvaliteetne ei võrdu alati kõige kallimaga. Otsustada aitab teadmine, millistes oludes liigeldakse.
Hästi valitud talverehvid annavad turvatunde
Sageli küsitakse, kas eelistada tuleks naastrehve või lamellrehve. ASi Vevid esindaja Andrus Laurimaa tõdes, et ainuõiget vastust pole: «Kes soovib paremat haardumist asfaldil või kiilasjääl ega hooli rehvimürast, kasutagu naastrehvi. Lamellrehvi põhieelis on väiksem müra.»
Küll soovitas ta hoiduda aasta ringi sõitmiseks mõeldud rehvidest. Sellisel juhul ei ole sõiduomadused parimad ei suvel ega talvel, pidurdusteekondki kipub pikenema.
Laurimaa märkis, et kuivõrd meie talved on väga heitliku ilmaga, tuleks eelistada kvaliteetseid, just meie kliimavöötmes kasutamiseks mõeldud rehve. On ju rehv peale juhi oskuste kõige tähtsam element talvise sõidu ohutuses.
Laurimaa eelistaks võimaluse korral selliste rehvitootjate naast- või lamellrehve nagu Michelin, Bridgestone, Continental, Goodyear ja Nokian. Nn Premium-tootemarkide arendus on kõrgel tasemel ning rehvisegud tagavad parimad omadused erinevate ilmaolude korral, põhjendas ta.
Kristjan Suurekivi OÜst Rehvid Pluss lisas, et Premium-rehvid on head, aga iga tootja rehvidel on oma paremad küljed.
Kui on soov saada mingit kindlat mudelit või tavatumat mõõtu, ei tasuks jääda viimasele minutile. Kui valima hakata varem, on valik tihtipeale suurem ja jääb aega erinevate mudelitega tutvumiseks.
Laurimaa sõnul ei tasu aga meelt heita, kui raha napib. On ka hulk n-ö keskklassi liigituvaid tootjaid, nagu Kumho, Hankook või Barum.
Ta soovitas vältida kasutatud rehvide või odavate Hiina rehvide ostu. Esimesed on sageli minetanud oma parimad omadused, sest need on rehvimustri esimesel kolmandikul sõites. Pruugitud rehvide kummisegu muutub jäigemaks, mis halvendab pidamist madalatel temperatuuridel. Hiina rehvid kipuvad juba uuena olema jäigast kummisegust.
Suurekivi liigitab soovitamist väärt talverehvide hulka sellised tootemargid nagu Goodrich, Dunlop, Yokohama, Hankook ja Vredestein.
Kristjan Suurekivi soovitab
Mustri sügavus tuleks üle mõõta kõigil neljal rehvil ja mustri kõige madalamast kohast.