Paari aastaga on Reet Ausist saanud maailma moetööstuses tegija, kelle poole vaadatakse alt üles. See oleks loomulik, kui Reeda kollektsioone kannaksid tippmodellid maailma kuumimatel moelavadel, kuid Reet pole oma moodi catwalk’idele viinudki. Ta teeb moodi n-ö käepärastest materjalidest, lähtudes oma eluvaatest ning neile, kellele läheb korda maailma tulevik. Reet näitab moeilmale uut teed ja viis, kuidas ta seda teeb, on igati muljet avaldav.
Reet Aus – valgustatud moelooja
Pisut enam kui viis aastat tagasi, kui tarbimine oli oma haripunktis, hinnad laes ja moeloojail oli tegu, et nõudlusega sammu pidada, tuli Reet Aus Londoni moenädalal välja oma esimese jätkusuutliku moekollektsiooniga ReUse, mille kogu kollektsioon oli valmistatud vanadest teksapükstest.
Reet ei pelga oma loomingus ära kasutada sõna otseses mõttes prügimäele määratud või suurtootjate lattu seisma jäänud riidekraami, vaid annab oma esimese eluringi lõpule jõudnud rõivastele võimaluse ärgata uuele elule. Keset joovastavat tarbimisbakhanaali mõjusid need lihtsad rõivad kui «kollektsioon kuu pealt», kus ei teata, mis maa peal toimub.
Siin käis aga ostupidu! Kuid Reet teadis, mida teeb ja miks ta seda teeb ning tema soov pole kunagi olnud moelavasid vallutada, vaid jõuda otse nendeni, kellele ta loob – inimesteni. Reet on veendunud ökoinimene, kes elabki oma igapäevast elu, tegutsedes oma erialal neid väärtusi ja põhimõtteid järgides. Nüüd, mil majandusest (ja eks inimestestki) liigne aur välja on lastud ja väärtushinnangud taas paika hakkavad loksuma, on kõvasti muutunud ka hoiak ja suhtumine jätkusuutlikku moodi, tõdeb Reet.
Arvukates teatri- ja filmilavastustes kostüümikunstnikuna töötanud Reet on jõudnud kolme lapse kõrvalt kaitsta doktorikraadi, käivitada kaugel Bangladeshis upcycling-õmblusliini ning vormistanud saadud praktilise kogemuse doktoritööks, mis on oma universaalse rakendatavuse poolest tekstiili- ja moetööstuses pälvinud juba laialdast huvi. Reeda töid filmi-, teatri- ja moevallas on hinnatud järgmiste tiitlitega: Eesti Vabariigi kultuuripreemia (2004), Eesti teatripreemia ja Natalie Mei nimeline teatrikunsti aastapreemia (2007), Väike Nõel (2003) ja Moemootor (2009).