Taavi Aas: tasuta ühistransport on end ka rahaliselt ära tasunud

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna ühistransport
Tallinna ühistransport Foto: Pm

Vaadates üksnes 2013. aasta Tallinna linnaelanike arvu kasvu on selge, et tasuta ühistransport on end juba ka rahaliselt hästi ära tasunud, ütles Tallinna abilinnapea Taavi Aas.


«Tasuta ühistranspordi hinnaks oleme Tallinnas arvestanud tänavu 12 miljonit eurot aastas ning sellele lisandub Elektriraudteele tallinlaste tasuta sõidu eest makstav 375 00 eurot. 2013. aastal on linn kasvanud ligi 9 000 inimese võrra, kusjuures maksuameti andmetel oli 97 protsenti neist vanuses 21 kuni 65 aastat, ehk siis tööealised elanikud. 2012. Aastal kasvas linn ligi 3700 elaniku võrra. Põhiliselt tänu tasuta ühistranspordile on Tallinn kasvanud üle 12 tuhande elaniku võrra,» rääkis Aas.

Maksuameti värskeil andmeil laekub linnakassasse iga uue 1000 tallinlase kohta 1,26 miljonit üksikisiku tulumaksu.

«Seega võime tänaseks öelda, et lisaks ühistranspordi kasutajate arvu tuntavale kasvule ja autoga sõitjate arvu märgatavale langusele on Tallinnas tasuta ühistransport ka rahaliselt kenasti ära tasunud,» ütles Aas.

«See muudab eriti kohatuks Reformierakonna ja IRLi juhtide valimismelus aetava jutu Tallinnas tasuta ühistranspordi kaotamisest. Tasuta ühistranspordi kaotamine oleks kahjulik mitte ainult Tallinna sotsiaalmajanduslikule olukorrale ja linnakeskkonnale, vaid tooks ka otsest rahalist kahju linnakassale,» lisas abilinnapea. «Omavalitsuste tasandil on lisaks mitmetele Harjumaa omavalitsustele tasuta ühistranspordi võimalused ära jaganud ka näiteks Haapsalu ja Viljandi juhid, kes Keskerakonda ei kuulu.»

Eelmisel nädalal Balti Mere Linnade Liidu asepresidendiks valitud Aasa sõnul on Tallinna tasuta ühistransport on üks olulisemaid Eesti innovatsioone, mis ületab selgelt parteilisi eraldusjooni ning omavalitsuste ja riigipiire. «Meie kogemusi jälgitakse ja tunnustatakse ning Tallinna jaoks on tasuta ühistransport oluline müügiartikkel nii välismeedias kui ka rahvusvahelistel foorumitel,» kinnitas Aas.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles