Tallinna Sadam: taksode hinnalae kehtestamine annaks kiireima tulemuse

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Takso.
Takso. Foto: Sille Annuk

Tallinna Sadama avaliku ohutuse programmi juhi Tamo Vahemetsa hinnangul annaks olukorda sadama taksonduses kõige kiiremini parandada hinnalae kehtestamisega.

«On tõsi, et probleemid taksonduse valdkonnas on Vanasadama piirkonnas Tallinna Sadama jaoks valusad ja sellega tegeletakse igapäevaselt. Kahjuks tuleb tunnistada, et Tallinna Sadamal jäävad endal käed suhteliselt lühikeseks, sest hetkel taksondust reguleerivad seadused ei toeta seaduskuulelikku taksoteenindajat,» ütles Vahemets BNSile.

«Sadam on liiklusohutust silmas pidades teinud mitmeid muudatusi liikluskorralduses. Kuid osad taksojuhid eiravad neid süsteemselt. Üks põhjus peitub ilmselt selles, et taksojuhtidele väljastatakse õigus taksoteenust osutada kolmeks kuni viieks aastaks ning loa pikendamisel vaadatakse ainult kehtivaid rikkumisi, mis on toime pandud viimase aasta jooksul. Operatiivselt infot järelevalve teostajale ei edastata. Nii saabki võimalikuks asjaolu, et taksoteenust osutav isik võib olla paadunud liikluskurjategija,» rääkis Vahemets.

Ta lisas, et kui juba eiratakse sissesõitu keelavat liiklusmärki, siis suure tõenäosusega ei valmista ka muude õigusrikkumiste toimepanemine nendele isikutele mingeid raskusi, rääkimata klientidele osutatud teenuse eest ebamõistlike tasude küsimisest.

Tallinnas tegeleb taksonduse järelevalvega munitsipaalpolitsei (mupo), mille ametnikud kontrollivad taksodeks kasutatavate sõidukite ja isikute vastavust seadustele. Taksohinnad on seadustega reguleerimata ja seega kehtivad hindade kujunemisel turumajanduse põhimõtted.

«Taksode hinnakirjad peavad olema nähtaval ja kui klient taksosse istub ilma, et oleks hindadega eelnevalt tutvunud, võib ta arvet maksma hakates tõepoolest saada šoki, kuid kurta ei ole kellelegi, sest taksosse istudes nõustus ta teenuse maksumusega,» rääkis Vahemets.

Tema hinnangul oleks üheks lahenduseks kõrget hinda vältida taksoteenustele piirhindade kehtestamine, lisaks võtaks selline käik kiirelt taksojuhtidelt stiimuli sadama alal liiklusreegleid rikkuda ja kliente selleks keelatud kohas peale üritada võtta. Vahemetsa sõnul praegu, kui taksojuht saab 30 eurose trahvi, on tal võimalik see juba järgmise turistiga tagasi teenida.

Et lahti saada piraattaksodest tuleks Vahemetsa sõnul kasutusele võtta erivärvi sõidukite registreerimisnumbrid, mis viitaksid sellele, et konkreetne sõiduk on kohaldatud taksoveoks ja vastav kõikidele reeglitele, lisaks saaks täiendavalt spetsiaalse numbriga siduda taksoveoks kasutatavad sõidukite kindlustuspoliisid, sotsmaksud ja nii edasi, mis omakorda parandaks teenuseosutajate usaldusväärsust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles