Vabariiklane McCain asus Obamat Britneyga võrdlema

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Barack Obama
Barack Obama Foto: WENN

Seni meedias rivaalist Barack Obamast vähem kajastust saanud USA presidendikandidaat John McCain alustas agressiivset kampaaniat, milles üritab mustanahalist senaatorit kujutada ülbe ja kogenematuna.

Alates kolmapäevast jooksevad 11 osariigi telekanalites pooleminutilised reklaamklipid, milles demokraatide kandidaati Obamat nimetatakse maailma suurimaks kuulsuseks, kes pole valmis riiki juhtima. Lõigud eelmisel nädalal Berliinis  200 000 inimese ees esinevast Obamast vahelduvad kaadritega ajutühjadest prominentidest Britney Spearsist ja Paris Hiltonist. Teisisõnu näivat 46-aastane Obama järjekordse tuima meediastaarina.


McCaini Vabariiklik Partei käivitas hiljuti ka Obama-vastase veebikülje, millel nimeks Audacity Watch (e.k Jultumusevalve, viide Obama ülimenukale raamatule «The Audacity of Hope»). Ühtlasi püüavad vabariiklased ajalehe New York Times teatel teleintervjuude ning pressiteadete laviiniga Obamat rünnata mitmetes küsimustes nagu maksupoliitika ja energeetika – eesmärgiks panna valijad kahtlema vastaskandidaadi sõnumis.


McCaini uus meediastrateegia sarnaneb president George W. Bushi tagasivalimiskampaaniaga 2004. aastal, milles Bushi vastasest John Kerryst suudeti hõlpsalt luua ebamäärase ja elitaarse rikkuri kuvand. Just McCaini kampaania tegevjuhi Steve Schmidti «teeneks» peetakse seda, et Kerryt kujutati nelja aasta eest valijatele ebakindla poliitikuna, kes oma seisukohti pidevalt muuta tavatseb.


Obama reageeris McCaini uuele telereklaamile enesekindlalt. «Ma ei pööra John McCaini reklaamidele tähelepanu,» väitis ta kolmapäeval, «kuigi ma märkan, et tal pole enda kohta midagi väga positiivset öelda. Tundub, et ta räägib ainult minust.» Lisaks pidi Obama uudisteagentuuri AP teatel vajalikuks teavitada, et ta pole Hiltoniga kunagi kohtunud.


Analüütikute hinnangul on nii McCain kui ka Obama kolm kuud enne valimisi kohanemas oma loomuliku rolliga: Obama kui favoriit ja McCain kui eeldatav peksupoiss. Wall Street Journali hinnangul on avalikult oma võimalikust valimisvõidust mõtiskleval Obamal oht näida ülbena, samas kui rivaali pidevalt kritiseeriv McCain võib rahvale silma paista tüütu vanataadina.


«Obama peab end kujutama enesekindlana, kuid samas mitte näima upsakana,» sõnas Rutgersi ülikooli politoloog Ross K. Baker Los Angeles Timesile. Aastaid räpaste kampaaniatrikkide vastu sõna võtnud McCainile võib agressiivsem taktika ohtlikuks kujuneda, kuna nii jääb vähem ruumi enda programmi tutvustamisele.


McCaini keskendumist Obama kritiseerimisele tõestab statistika. Wisconsini ülikool leidis, et kui üle 90 protsendi Obama reklaamidest ei maini kordagi McCaini, viitab kolmandik McCaini klippidest Obamale.


Vabariiklaste valimisstrateegi Todd Harrise sõnul kujuneb tänavune presidendivalimine referendumiks Obama valmisoleku üle Ühendriike juhtida. «Seega peabki riigijuhtimise ja usalduse küsimustes Obama vastu agressiivne olema,» märkis Harris AFP-le. «Samas pole McCain liiga negatiivsena esinedes oma parimal tasemel.»


Kui vaadata arvamusküsitlusi, on suvepuhkuste perioodil aset leidev kandidaatide vaheline kisma jätnud valijaid seni suhteliselt apaatseks. Kahe kandidaadi populaarsus protsentides on täpselt sama, mis enne Obama välisvisiiti – 51:44 Obama kasuks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles