Eesti kalatööstus elab ekspordist

Sirje Niitra
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mati Vetevool on kiirel ajal ise palju tsehhis.
Mati Vetevool on kiirel ajal ise palju tsehhis. Foto: Karli Saul / SCANPIX

Spratfili edu kohta Eesti ettevõtluskonkursil ütleb kalaliidu tegevjuht Valdur Noormägi, et ettevõttel on väga tugevad sidemed Saksa hulgimüügikettidega ja juhtiv positsioon Skandinaavia turul. Eriti hästi läheb neil marineeritud kilufileest valmiv anšoovisekonserv.

Meie trump on kilu ja räim, mille müügis hoiame Läänemere ääres asuvate riikide seas liidrikohta – eelkõige tänu sellele, et meil läheb see kala inimeste toiduks. Näiteks Skandinaavia maades läheb selline väike kala põhiliselt loomasöödaks. Viimasel ajal on aga sealgi suurenenud soov teha kilust ja räimest inimestele mitmesuguseid tooteid, sest nii saab palju rohkem teenida.

Põhiline nõudmine selle kauba järele on endises Ida-Euroopas. Meie põhiküsimus on, kuidas suudame konkureerida lätlastega, kes teevad samalaadset toodangut. Kui meil on kaks kalakonservitehast, Voka ja Maseko, siis lõunanaabritel on neid 26.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles