Hannes Luts: rumalused Tallinna trammiteedel

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hannes Luts.
Hannes Luts. Foto: Erakogu

Tallinna trammi- ja trolliliinide olukord on väga kehv, ent hea peale­hakka­misega saaks elektri­transpordiga linnaelu palju paremaks teha, kirjutab trans­pordi­süsteemide analüütik Hannes Luts.

Elektritranspordi olukord Tallinnas on viimasel ajal korduvalt leheveergudele jõudnud. Kuigi saaste­kvootide eest ostetavate trammidega püütakse luua positiivset kuvandit, avaldub tegelik olukord hoopis mustemates toonides. Lubamatult sageli kuuleme uudiseid, kuidas järjekordne tramm on rööbastelt maha sõitnud või lausa süttinud. Parem pole olukord ka trolliliikluses, kus kontaktliini rikked ning vooluvõtjate purunemised on viimasel ajal üha sagedasemad. Trollid tahab Tallinn õigupoolest üldse likvideerida. Läinud detsembris suletud liin nr 2 tõestab seda ilmekalt. Tekib õigustatud küsimus, miks on Euroopa rohelise pealinna tiitlile kandideeriva Tallinna kõige keskkonnasõbralikumad transpordiliigid sellisesse kriisi langenud.

Tallinna trammivõrku on kogu iseseisvuse aja kimbutanud tehnoloogiline mahajäämus ning kohati ka lausa uskumatu ebakompetentsus. Vaadakem siinkohal lähemalt peamisi põhjuseid, mis teevad trammist meie pealinna kõige aeglasema ning ebakvaliteetsema ühistranspordiliigi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles