Kuressaare Ristiku lasteaias korraldatakse tuleval nädalal õpetajatele koolitus teemal «Moslemist laps Eesti haridussüsteemis», mille viib läbi Kätlin Hommik-Mrabte.
Saaremaa lasteaias tuleb islamiteemaline koolitus
6. novembrile plaanitud islamiteemaline koolitus tekitas esialgu lasteaia töötajates segadust ja protestigi, kirjutab Saarte Hääl. Kui selgus aga, et koolitus on siiski vabatahtlik, võttis see pingeid maha, samas registreerus loengule ainult paar-kolm soovijat. Koolitusele vastuseisu põhjustest ei olnud õpetajad nõus rääkima.
Ristiku lasteaia direktor Monika Talistu põhjendas koolituse läbiviimist eesmärgiga lasteaiaõpetajaid täiendavalt harida ja neile uusi teadmisi jagada. «See on meie kultuuri rikastamine,» tähendas Talistu, lisades, et meil juba on eri kultuuridest lapsi. «See on tänapäeva tendents, piirid on lahti.»
Konkreetselt Ristiku lasteaias on Talistu sõnul praegu kolm erineva kultuuritaustaga last, nende seas kaks moslem Kätlin Hommik-Mrabte poega, kolme- ja viieaastane.
«Kuna Kätlin Hommik-Mrabte on ise pedagoog, õppinud nii usuteaduskonnas kui ka elanud Marokos, siis oskab ta ka seda teemat edasi anda oma kogemuse ja õpitu kaudu,» ütles Talistu.
Kuigi ka Saaremaa ühisgümnaasiumis inglise ja prantsuse keelt õpetav Kätlin Hommik-Mrabte, kes on Ristiku lasteaia hoolekogu liige, kinnitas, et konflikte erineva kultuuritausta pinnalt pole lasteaias olnud, tuleb tema sõnul kasuks, kui neist asjust räägitakse.
Oma loengul kavatseb Kätlin Hommik-Mrabte rääkida kultuuritausta küsimustest, millega võiks arvestada, näiteks toitumise erinevustest.
Saarte Hääle küsimusele, kas lasteaia õpetajad peavad arvestama laste usulise ja kultuurilise taustaga, vastas haridus- ja teadusministeeriumi avalike suhete osakonna asejuhataja Tarmo Kurm jaatavalt.
«Kindlasti,» ütles Kurm, viidates ka koolieelse lasteasutuse riiklikule õppekavale, mille kohaselt on lasteasutuses olulised sellised põhimõtted nagu kodu ja lasteasutuse koostöö, eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ja teiste kultuuride eripäraga arvestamine.