Mall Villemi: soss-sepad ronge seadmas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mall Villemi
Mall Villemi Foto: Egert Kamenik

Rongiliikluse «eksperimendi» tulemused näitavad, et ASi Elron ei juhi sõitjate veo alal kompetentsed inimesed, kirjutab TTÜ logistikainstituudi emeriitdotsent Mall Villemi.

Olgu sõitjate veol tegemist mistahes omandivormiga, tuleb arvestada teenindustaseme ja kulude ning nende kattega. Teenindustaseme kohta on teede- ja sideministri 2000. aasta määrusega antud soovituslikud normid avalikule kohalikule liiniveole, mida peaksid arvestama ka rongiliikluse planeerijad. Normide eesmärk on ühtlustada ja parandada ühistranspordi teenindustaset ja suurendada ühistranspordi konkurentsivõimet.

Toon siin näite ühest normist «ühissõiduki täitumus»: vahepeatusteni, mis asuvad vähemalt 20 km enne maakonnaliini sihtpunkti, tuleb tagada kõigile sõitjatele istekoht. See norm ei puuduta kaugvedu, kuid heaks teenindustasemeks kaugveol peetakse siiski olukorda, kui reisija saab istuda. Linnaliikluse puhul arvestatakse seisjatega, kuid ka siin on kehtestatud normid. Näiteks oli nõukogude ajal üleliiduline norm kaheksa inimest ruutmeetri kohta, Lääne-Euroopa riikides maksimaalselt neli inimest. Seega, seisjaid on lubatud, kuid normi tuleb planeerimisel järgida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles