Teflonist Parts

Mikk Salu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juhan Parts
Juhan Parts Foto: A.Peegel

Estonian Airi peaaegu pankrot, praamitüli saarte ja mandri vahel, Rail Baltic, Tallinna Sadama sponsortegevusse sekkumine, Elroni probleemid diiselrongide liikluse käima panemisel – viimase aasta jooksul pole vist olnud ühtegi kuud, kus majandus- ja kommunikatsiooniminister (nende teemade järgi küll pigem transpordiminister) Juhan Parts poleks olnud mõne probleemi või konfliktiga avalikkuse tähelepanu all.

Kusjuures võib üsna kindlalt ennustada, et mitmed neist teemadest pole sugugi veel lõpplahendust saanud. Igal juhul on Parts saanud kriitikat iga nurga alt, on nõutud ka tema tagasiastumist, aga lõpuks pole ükski asi talle külge hakanud. Mõni poliitikaanalüütik isegi imestab, et mis imeline teflonmees see Parts küll on, et teda miski ei kõiguta.

On siiski mõned seletused Partsi fenomenile. Kõigepealt muidugi see, et vaatamata kriitikale ei ole ta ju korda saatnud mingit isiklikku sigadust. Ta ei ole riigi raha oma taskusse pannud, purjus peaga ametiautot puruks sõitnud või mõnda muud väga otsest ja isikliku vastutusega seostatavat jama korraldanud. Ta on teinud poliitikat, vastu võtnud otsuseid, kui aga Estonian Air välja jätta, siis pole ükski asi olnud üheselt mõistetavalt läbikukkumine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles