Rainer Vakra: roheline linn kaotab trollid

Rainer Vakra
, SDE Tallinna piirkonna esimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nõmme linnaosavanem Rainer Vakra
Nõmme linnaosavanem Rainer Vakra Foto: Raigo Pajula

Sel ajal, kui Itaalias Veronas rajatakse trolliliiklust, on Tallinna ühistransporditeenuse juhid jõudnud veendumusele, et trollidel tulevikus kohta pole. Seda saadavad segased ja üksteist lausa välistavad põhjendused. Tundub, et transpordi mitmekesisus hakkab tasuta ühistranspordile jalgu jääma.

Esiteks püüavad linna esindajad maha müüa idee, et ainult kontaktvõrgust sõltuvad trollid on linnaliiklusele koormaks. Põhjendatakse seda näitega, et elektrikatkestuse puhul on trolliliiklus hetkega häiritud. Samas lubatakse suurelt, et elektritranspordi osakaal Tallinna liikluses ei vähene. Veelgi enam, proportsioon peab jääma samaks ja tulevikus lausa kasvama – näiteks trammide arvu suurenemisega. Kuidas ei häiri elektrikatkestus trammiliiklust?

Troll ei sobivat pealinnale, sest buss saab takistusest mööduda. Targu jäetakse mainimata, et tänapäevased superkondensaatoriga trollid läbivad teatud vahemaa kontaktliini kasutamata. Või ei tee vaid autoaknast trolli ja trammi näinud Tallinna juhid neil vahet? Miks on vaja 1965. aastal rajatud trollivõrgustikku säilitada ja arendada? Loomulikult on märksõnaks keskkonnahoid. Puhast õhku aitab tagada saasteallika ehk elektrijaama asumine väljaspool pealinna. Trolliliinide teenindamine diiselmootoril töötavate autobussidega halvendab õhu kvaliteeti rahvarohkes kesklinnas veelgi, kuid just selle kasuks otsustas Tallinn, kui hävitas kaks trolliliini ja pani asemele sõitma bussid. Linn on kärpinud oma kulusid meie kõigi tervise arvel, sest Maailma Terviseorganisatsiooni kinnitusel on seos diisligaaside ja vähi vahel tõendatud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles