Kaja Kann teeb päris teatrit!?

Tiit Tuumalu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaja Kann aktsioonis.
Kaja Kann aktsioonis. Foto: Hannes Aasamets

Ma olen üllatunud. Kaja Kann toob välja lavastuse, mis tegeleb eksistentsiaalsete küsimustega ja on dramaatiline, koguni meeleheitlik!? Mis on lahti? Kuhu on kadunud järsku too võluv lihtsus, pretensioonitus, lapsemeelsus, spontaansus, avastamisrõõm, mis on ikka iseloomustanud ZUGA Ühendatud Tantsijaid, tõsi, viimastel aastatel üha vähem.

Siiski, midagi on ka alles, näiteks autori kustumatu armastus torude (loe: igapäevaste, teatrilava mõttes pisut ootamatute esemete) vastu. Oma eelmises soolos «Eestis elavad laika koerad» (2006) pühendas ta torudele pika monoloogi, viies vaataja kurssi, kuidas vesi tema kodus mööda torusid lõpuks kraanini jõuab. Nüüd kasutab ta neid pikaks ketiks liidetuna sõna otseses mõttes vahendina, üritab neid õhus taltsutada, oma tahet peale suruda ja kogu aeg on õhus pinge, et see ei õnnestu, et kogu see kaadervärk kukub kokku.

Ma olen nii mõndagi uut tsirkust näinud, aga seda mitte, et keegi laval suisa torudega jändaks. Igal juhul on need trikid, milles on lisaks veel suurt kujundlikkust. Justkui üritataks pahupidi väändunud sisikonda tagasi õigeks väänata. Kogu selle lavastuse kujundite süsteem kõneleb selgelt frustratsioonist, mis autorit vaevab.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles