Hannes Luts: linna­transpordi müüdid

, transpordisüsteemide analüütik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hannes Luts.
Hannes Luts. Foto: Erakogu

Tallinna Linnatranspordi ASi juhi Enno Tamme artikkel (PM 18.02) tõestas lõplikult, et Tallinn plaanib trolliliikluse likvideerida. Tema esitatud väited on aga sama vettpidavad kui sõel.

Esiteks on lõputu jutt hübriidbusside keskkonnasõbralikkusest müüt. Teiste linnade kogemus tõestab, et selliste sõidukite kütusekulu on maksimaalselt vaid 10–20 protsenti madalam tavaliste diiselbusside omast. Meie külmas kliimas on 10 protsenti tõenäolisem. Soetada tuleb aga palju kallimad bussid, mille tootmine ja spetsiifilised varuosad on kõrge keskkonnamõjuga.

Väita, et hübriidbusside kõrgem hind on puhtama õhu nimel õigustatud, kõlab seega kummalisena olukorras, kus trollide kõrgem hind seda Tamme hinnangul ei õigusta. Ometi ei kannata hübriidbusside linnakeskkonnas 10–20 protsenti madalam saaste täiesti saastevabade trollidega mingit võrdlust. Trolli ja hübriidbussi hinnaklass on aga laias laastus sama.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles