Pedajas: «Ei saa öelda, et ma olen väga rahul»

Heili Sibrits
, kultuuritoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Draamateatri peanäitejuht ja lavastaja Priit Pedajas tunnistab, et draamas tehakse küll häid näitlejatöid, kuid puuduvad kunstiliselt õnnestunud lavastused, mis oleksid ka teatraalselt väljapaistvad.
Eesti Draamateatri peanäitejuht ja lavastaja Priit Pedajas tunnistab, et draamas tehakse küll häid näitlejatöid, kuid puuduvad kunstiliselt õnnestunud lavastused, mis oleksid ka teatraalselt väljapaistvad. Foto: Toomas Huik

Oh issand,  ohkab Ülle Kaljuste ja peidab näo kätesse, mõne hetke pärast võtab ta käed eest ja vaatab siis väga-väga teraselt laval seisvale Priit Pedajasele otsa. On kolmapäev, kell näitab pisut rohkem kui pool kolm, pühapäevase esietenduseni on jäänud veel mõni proov. Üht kätt pidevalt kõrgustesse tõstev Priit Pedajas seisab lava äärel ning jagab näitlejatele õpetusi-tähelepanekuid. Ikka nii «et sa tegid seal peaaegu õigesti, aga...», «et väga hea, aga nüüd see algus…», «väga hea, aga selles kohas kipud kiirustama…» jne.

Täpselt kuu aega tagasi 60. sünnipäeva tähistanud Eesti Draamateatri peanäitejuhi uues lavastuses «Aiamajas» näeb draamateatri naiste väge – Ester Pajusoo, Laine Mägi ja Maria Klenskaja, Viire Valdma, Marta Laan, Hilje Murel, Mari Lill. Ülle Kaljuste kõrval mängib lavastuse kandvat rolli aga Kersti Heinloo.

Meesnäitlejatest on ses emade-tütarde lavastuses tööd vaid Jaan Rekkoril ja Taavi Tep­lenkovil, kusjuures mõlemad mehed kuulavad lavastaja juttu laval pikutades.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles