Absoluutse monarhia kujunemisjärgus 16. sajandi esimesel poolel vajasid Prantsuse kuningad seisuste esinduskogust sõltumatuid tuluallikaid. «Alates 1520. aastatest on kaheks kõige olulisemaks struktuurseks muutuseks kuningakoja rahanduses ametikohtade ja annuiteetide müük,» kirjutab inglise ajaloolane Richard Bonney. Need muutused loovad kaks uut turgu: riigiametite ja valitsuse võlakirjade oma. Kuigi Suure Prantsuse revolutsiooniga päädinud sündmusteahela käivitamises mängisid võrdselt olulist rolli mõlemad, keskendume ruumipuudusel siin vaid esimesele.
Hardo Pajula: kuninglikud austrimüüjad
Kaks tuhat aastat pärast seda, kui ateenlased Soloni oma arhondiks (tänases mõistes peaministriks) valisid ja sellega õhtumaa eriomasele poliitilisele ajaloole käigu sisse lükkasid, saab arhomaaniast* Bonney sõnul «tohutute poliitiliste, fiskaalsete ja sotsiaalsete tagajärgedega sügavalt prantsuslik iseärasus». Riigiametite turul valitseb kogu ancien régime’i vältel vilgas tegevus, mis tähendab muu hulgas seda, et jõukamad prantslased investeerivad suurema osa oma säästudest äririskiga ettevõtmiste asemel kindlat sissetulekut tõotavatesse ametikohtadesse. Et lisaks stabiilsele sissetulekule annavad riigiametid nende omanikele veel ka staatuse ja sellega kaasnevad privileegid, püsib nõudlus uute ametikohtade järele kõrge. Selle rahuldamiseks tuleb kuningakoda lagedale järjest absurdsemate riigiametitega. Kui Louis XIV oma rahandusministrilt umbusklikult küsis, kas see tõesti loodab, et kuningliku austrimüüja ametikoht kellelegi huvi võiks pakkuda, vastas too häirimatult: «Iga kord kui Teie Majesteet loob riigiameti, loob Jumal idioodi, kes selle ära ostab.»