Mark Soosaar: kuidas hüpata liikuvale rongile

Mark Soosaar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mark Soosaar.
Mark Soosaar. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Rail Balticu ehk Tallinna-Berliini raudtee rajamisel tuleb silmas pidada ka loomingulisi aspekte, kirjutab filmimees ja Pärnu linna­volikogu liige Mark Soosaar (SDE).

Suured avastused ja leiutised on sünnihetkel tundunud marginaalsena. Kui Richmann 1753. aastal pikse omatehtud elektromeetrisse püüdis ja selle julgustüki eest eluga maksis, ei osanud veel keegi ennustada, et inimkonna ees avaneb peagi täiesti uus lehekülg – elektriajastu.

Pea sajand hiljem tõsteti Step­hensoni ja Polzunovi aurumasinad rööbastele ning tsaarid ja kuningad võisid kihutada oma talvepaleedest suvelossidesse kiiremini kui õllaga. Rongisõit oli algaastail kõige kõrgemate privileeg. Keegi ei osanud tollal ennustada, et peagi kaetakse maakera raudteevõrguga, seejärel aga telegraafi- ja elektritraatide rägastikuga. Ning et ühel päeval need vananenud taristud uutele ühendustele jalgu jäävad…

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles