Ilma riigi rahasüstita reisirongide hoog raugeb

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raivo Vare.
Raivo Vare. Foto: Liis Treimann

Eesti Raudtee nõukogu esimeheks tõusnud Raivo Vare püüab riigiisadele selgitada dramaatilist muutust – reisironge seni toitnud kaev, Venemaa transiidiäri, jäi Eestile lootusetult kuivaks.

Reisijateveo eelisarendamise poliitika pole majanduslikult läbi kalkuleeritud, sest infrastruktuuri kulutuste jaoks raha otsimiseni jõutakse alles praegu. Elroni uued porgandikarva reisirongid võiksid sõita 160 kilomeetrit tunnis, kuid Eesti Raudtee vastse nõukogu esimehe kinnitusel need 120 km/h-st kiiremini sõitma ei hakkagi – rohkemaks pole raha.

Ilma täiendava iga-aastase kaheksa miljoni eurose rahasüstita suudavad reisirongid praeguste kiirustega sõita vaid järgmise aastani, siis võetaks hoog maha, leiab 1990. aastatel teedeministrina ja Eesti Raudtee eraettevõttena tegutsemise ajal selle firma arendusjuhina töötanud Raivo Vare.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles