Kolme kotiga Ukrainasse

Aime Jõgi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Zaporižžja inimesed rõivastasid Lenini ukraina rahvustikanditega särki eelmisel suvel, et kaitsta monumenti radikaalsete rahvuslaste eest, kes on valmis kõik nõukogude aja ausambad maha võtma. Eesti Pagulasabi töötaja Ukrainas ja ühtlasi meie autojuht Igor Jesaulov ütles, et tema on Lenini poolt. Ta on kaugel Lenini imetlemisest, kuid leiab, et ausammas on 70-aastase ajaloo märk nende linnas. See kuulub kokku Lenini elektrifitseerimisprogrammis rajatud hüdroelektrijaamaga Dnepril, esimese sellisega terves Ukrainas. Ning ausamba-Lenin osutab just sellele elektrijaamale.
Zaporižžja inimesed rõivastasid Lenini ukraina rahvustikanditega särki eelmisel suvel, et kaitsta monumenti radikaalsete rahvuslaste eest, kes on valmis kõik nõukogude aja ausambad maha võtma. Eesti Pagulasabi töötaja Ukrainas ja ühtlasi meie autojuht Igor Jesaulov ütles, et tema on Lenini poolt. Ta on kaugel Lenini imetlemisest, kuid leiab, et ausammas on 70-aastase ajaloo märk nende linnas. See kuulub kokku Lenini elektrifitseerimisprogrammis rajatud hüdroelektrijaamaga Dnepril, esimese sellisega terves Ukrainas. Ning ausamba-Lenin osutab just sellele elektrijaamale. Foto: Aime Jõgi

Sõidan koos Eesti Pagulasabi töötajate Kristina Kallase ja Eero Jansoniga riiki, kus käib sõda. Ükskõik, kuidas seda pingelist olukorda Ida-Ukrainas praegu nimetada, sisuliselt on see sõda.

Mul on telefonis järjehoidja veebilehel mariupolnews.com ning viimastel päevadel olen end harjutanud seda lugema. Teisipäeva hommikul enne äralendu loen, et ööl vastu tänast kostsid Mariupoli kesklinna tugevad plahvatused, nii et õhulöök pani autode signalisatsioonid üürgama.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles