Viimsi kavandab elektrilist koolibussi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lõplikku bussivarianti ei ole Viimsi vald veel välja valinud.
Lõplikku bussivarianti ei ole Viimsi vald veel välja valinud. Foto: Viimsi vald

Projekt «Elektriline koolibuss Viimsis» sai möödunud nädalal kliima- ja energiaagentuuri heakskiidu elektrimobiilsuse tõstmisele suunatud projektide konkursil.

«Viimsi valla rohkem kui 16 000 elanikust on veerand kooliealised lapsed või noored – kõik nad vajavad transporti kodust lasteaeda või kooli ja tagasi,» ütles Viimsi vallavanem Haldo Oravas. «Viimsi poolsaarel on oma eelised – kaugused kodude ja kooli- ning lasteaiahoonete vahel on piisavalt väikesed, et mõelda keskkonnasäästliku sõiduki ehk elektribussi kasutamisele. Nii vallavalitsusele kui elanikele on väga oluline roheline elu- ja mõtteviis. Seepärast otsisimegi võimalusi, kuidas muuta Viimsit rohelisemaks ning ökoloogilisemaks.»
 
Oravase sõnul on Viimsis tekkinud juba esimesed ummikud, sest valdavalt kasutatakse laste kooli ja lasteaeda viimiseks isiklikku sõidukit. Ta lisas, et rohelisel energial töötav uus ja mugav buss oleks popp ja huvitav lastele ning logistiliselt mugav ka lastevanematele.
 
Projekti ühe autori, OÜ Urban Management juhatuse esimehe Jaan Kurmi sõnul võiks uutmoodi buss lapsi kooli sõidutada aastal 2012. «Praegu alustame poole aasta pikkuse uuringuga, mille käigus selgitame välja, kas ja milline koolibuss on otstarbekas osta, ümber ehitada või rentida,» ütles Kurm. «Päris valmis lahendust praegu Põhja-Euroopa jaoks ei ole, sest põhiline elektribusside tootja on hetkel Hiina. Nüüd ongi meie ülesanne välja selgitada, mis oleks optimaalne suurus, tüüp ja võimsus, samuti viia läbi võrdlus diislil sõitva bussiga.»
 
Projekti järgi peaks elektriline koolibuss saama sõiduks vajaliku energia tuulegeneraatorist. Ühe bussi toitmiseks peaks olema 0,5-1- megavatine tuulik. Lisaks peab olema laadimisvõimalus võrgust tuulevaiksel ajal. Kurmi sõnul ongi teine ülesanne leida tuulikule sobilik lahendus. Selle asukoht peab olema atraktiivne, kuid ei tohi häirida inimeste tavapärast elu.
 
Projekti autorite hinnangul peaks koolibussi lõpp-peatus ja akude laadimiskoht olema kooli parklas või selle lähedal parklas, mis oleks paljudele inimestele nähtav ja atraktiivne uudistusobjekt. Tuulegeneraatori tootmise jääki saaks aga kasutada koolis või tänavavalgustuses.
 
Elektrilise koolibussi uuringute etapp läheb maksma 400 000 krooni. Projekti lõplik maksumus selgub uuringute käigus.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles