Valitsus arutab transpordiettevõtete viimist ühe haldusettevõtte alla

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Q 5lk1
Eesti Energia nõukogu esimees Erkki Raasuke ja Eleringi juhi Taavi Veskimägi eile Solarise Keskuses toimunud arutelul BNS Live.
Q 5lk1 Eesti Energia nõukogu esimees Erkki Raasuke ja Eleringi juhi Taavi Veskimägi eile Solarise Keskuses toimunud arutelul BNS Live. Foto: Eero Vabamägi

Täna arutab valitsus taristuettevõtete konsolideerimise ettepanekuid ehk kas sadama-, raudtee- ja lennujaamateenuseid pakkuvad firmad võiks ühendada ühe valdusettevõtte alla. Kava järgi oleks see valdusettevõte kogu sektorit esindav tugev partner transiidivaldkonnale ja tugevdaks riigiettevõtete kontrolli.

Ühise valdusfirma alla koondataks Tallinna Sadam, Eesti Raudtee, EVR Cargo, Eesti Loots, Saarte Liinid, Tallinna Lennujaam ja veeteede ameti laevaliikluse korraldamise osakond, selgub kavast. Lisaks kaalub majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) võimalust luua vahefirma, mille valduses oleksid Eesti Raudtee ja EVR Cargo osalus ning mis esindaks Eesti raudteed läbirääkimistel Venemaaga.

Osalusi juhitaks nii, nagu emaettevõtja juhib kontserni ehk valdusfirmal oleks otsustamisõigus ühes või mitmes teises tütarettevõttes. Valdusfirmas töötaks juhatuse esimees, finantsdirektor, raamatupidaja ja paar analüütikut, samuti toodaks selle alla sadama, raudtee, lennujaama ja EVR Cargo sisekontrolli osakonnad. Analüüsida tuleb ka, kas oleks mõistlik anda valdusettevõttele müügi ja turunduse ning muude tugiüksuste funktsioonid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles