Pingutus võib olla pikk, aga lõbus peab olema

Priit Pullerits
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Punane õpilasmaleva särk Jaak Kilmi seljas pärineb ajast, mil ta tegi koos René Reinumäega filmi «Sigade revolutsioon», mis räägib Eesti Õpilasmaleva kokkutulekust ja esimesest armastusest.
Punane õpilasmaleva särk Jaak Kilmi seljas pärineb ajast, mil ta tegi koos René Reinumäega filmi «Sigade revolutsioon», mis räägib Eesti Õpilasmaleva kokkutulekust ja esimesest armastusest. Foto: Eero Vabamägi

Jaak Kilmi, kes sai äsja valmis viis aastat tehtud filmi uuenduslikust moeloojast Reet Ausist, on loominguliselt ääretult viljakas, sest... ta on spordimees.

Kõigepealt saabus kriis. Vähemasti tundis nii filmilooja Jaak Kilmi. Reet Aus, doktorikraadiga moe-, teatri- ja filmikunstnik, oli talle pakkunud idee, et tulgu koos temaga kaasa rahvusvahelistele moesõudele – sellest saab filmi. Kilmi nägi vaimusilmas igasugu naljakaid tegelasi alates portsigaritega prouadest, kes on tulnud läbi nõelasilma, ja lõpetades moeilma wannabe’dega. Ta läkski Ausiga kaasa. Käis ainuüksi Berliinis kaks korda. Ainus häda: ta ei näinud seda, mida oli ette kujutanud. Ei midagi intrigeerivat. «Kohutav pettumus,» tunnistab Kilmi. «Kõik jäi kahvatuks.» Tulemus: tõsine kriis.

Ja siis tuli teine kriis. Kilmi püüdis päästa, mis päästa annab – sest tema dokfilm tarbimisrallit utsitavast moetööstusest oli rahastuse juba saanud –, ning mõtles, et näitaks siis Ausi maailmaparandajana. Aus on ju kogunud tuntust taaskasutusel põhinevate rõivaste disainerina. Nii mõtles Kilmi, et algatagu Aus säästlikkust edendav liikumine, millega võiksid liituda moeloojad kogu maailmast. Või viigu oma kriitika, et mood hävitab keskkonda, Euroopa Parlamenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles