Tartu aasta tegu 2015: Ihaste sild ja idaringtee teine ehitusala

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Jaak Nilsson

Tartu on sildade linn ja uute sildade rajamist on tartlased ikka oodanud. Kas mäletate veel elu enne Sõpruse silda, enne Kroonuaia silda, enne Turusilda? Või kuidas oli kevaditi teada saada, et pontoonsild läks jälle allavett? Ja kas mäletate, kuidas kaks kümnendit tagasi arutati, kumb peaks tulema enne, kas Tuglase sild või Ringtee sild? Kuidas Ringtee silda lubati valimistest valimistesse ja kuidas selle rajamine lükkus üha kaugemasse tulevikku?

Kui Tartu viimaks oma uusimat silda, millel pikkust 400,4 meetrit, ehitama asus, kõneldi veel Ringtee sillast. Kuid nime otsimise konkursil sai see nimeks hoopis Ihaste sild. Omaks on võetud nii see nimi kui ka sild, mida ületab viimaste loendusandmete järgi ööpäevas umbes 9000 autot. Nõnda palju, et oleks argumente kõneks võtta Ihaste silla teise poole ehitamine.

Ihaste sild asub kahe looduskaitseala vahel ja just sellest asjaolust tingituna on see ehitatud kaarega. Nende kahe looduskaitseala vahel on aga varutud nõnda palju maad, et ehitada valminud sillast linna poole veel üks sild, ja nõnda saaks idaringtee lõik, mis ühes sillaga tänavu 2. veebruaril avati, kogu pikkuses neljarealiseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles