Vene koolide õpetajad peavad kõige tõhusamaks eesti keele omandamise eeltingimuseks keeleõppe võimalikult varajast algust – alates lasteaiast.
Õpetajad: eesti keele õpe alaku lasteaias
Selle vajalikkusega nõustus pea üheksa õpetajat kümnest, selgub Tartu Ülikooli haridusuuringute ja õppekavaarenduse keskuse uuringust.
Alternatiividega – eestikeelse lasteaiaga või keelekümblusega lasteaias – nõustusid õpetajad oluliselt harvem (nõustus vastavalt kolmandik ja veidi üle poole).
Õpetamisviisi põhimõttelisest ümberkorraldamisest – keelekümblusest või eestikeelsest aineõpetusest – oluliselt vajalikumaks hindasid õpetajad toetavaid tegevusi.
See tähendab eestikeelset klassivälist tegevust ning eestikeelsete õppevahendite võimalikult laialdast kasutamist. Sellega nõustus pea kaheksa õpetajat kümnest.
Mullu kevadel läbi viidud uuringus vaadeldi kaht sihtrühma: venekeelsete gümnaasiumide 11. kasside õpilasi ja seal õpetavaid aineõpetajaid.
Kokku osales küsitluses 1132 õpilast ja 683 õpetajat.