Maksumaksjale terendab sügisel seoses Saare- ja Hiiumaa parvlaevaliikluse ümberkorraldamisega uus kopsakas lisaarve. Juba viimased kuu aega räägitakse kuluaarides kindlas kõneviisis asjaolust, et neljast uuest laevast valmib tähtajaks vaid üks, kui seegi. Seetõttu soovib riik neil liinidel ka edaspidi vähemalt mõnda aega osta opereerimisteenust ärimees Vjatšeslav Leedolt.
Laevad jäävad hiljaks ja Leedo võidutseb (9)
1. oktoobrist parvlaevaliiklust opereerima hakkava riigiettevõtte Tallinna Sadam tütarfirma TS Laevad juhi Kaido Padari olukord on täbar. Ehkki avalikkusele esitleti parvlaevateenuse operaatori vahetust kui suurt edulugu, mis ühtlasi hoiab kokku maksumaksja raha, kogub Padari veetav projekt rahaliselt aina suuremaid mõõtmeid.
Poliitikud, kes operaatorivahetust algselt oma suure töövõiduna esitlesid, on orbiidilt kadunud. Nii peab Padar negatiivsetele uudistele järgnevat avalikkuse pahameelt üksi taluma. Ja siingi ei paista riigifirma otsustajad olevat kõige osavamad. Selmet avalikkusele kõik halvad uudised ja prognoosid korraga ära rääkida, raiutakse koera saba mitu korda.
Ajal, mil Padar lubab endiselt 1. oktoobriks Eestisse kolme uut laeva, aetakse ministeeriumikabinettides juba hoopis teist juttu. Postimehe andmeil arvestab majandusministeerium juba viimased kuu aega pigem asjaoluga, et Türgis ja Poolas ehitatavast neljast laevast jõuab tähtajaks Eestisse vaid üks.