Mihkelson: Eesti visuaalse brändi uuendamine raiskab raha (4)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EAS.
EAS. Foto: Peeter Langovits

Riigikogu riigikaitsekomisjoni esimees Marko Mihkelson on seisukohal, et Eesti visuaalse brändi uuendamine kujutab endast 200 000 euro äraraiskamist – liiatigi pälvis Hollandi brändinguspetsialisti Peter Kentie' «EST»-lahendus juba palju positiivset vastukaja.

«Mulle tundub, et EAS (Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus) otsib Eestile brändi nagu Pipi otsis kunagi spunki,» kirjutas Mihkelson sotsiaalmeedias.

«Mis on selle tegelik vajadus ja kas tõesti on 200 000 eurot vaja lihtsalt sunniviisiliselt laiaks lüüa.»

«Küsige inimestelt, mis on Soome, Rootsi, Läti või Ameerika Ühendriikide visuaalne bränd,» soovitas Mihkelson. «Vaevalt keegi oskab isegi pakkuda. Bränd ja tuntus selle ümber tekivad ikka sisust ja müüdist.»

Mihkelsoni sõnul võiks EAS võiks keskenduda ettevõtluse arendamisele, mitte aga olla lihtsalt enamalt jaolt Euroopa Liidu rahadel püsiv finantsasutus erinevate projektide rahastamiseks.

«Hollandi disaineri (Peter Kentie) vahva «EST» liikus kiirelt inimesteni ja leidis positiivse vastukaja,» märkis Mihkelson. «EAS aga liigub edasi silmi pilgutamata, nagu Tauno Kangro oma hiigelmonstrumit Tallinna lahte sokutades.»

EAS kutsus kolmapäeval Eesti brändi uuendamiseks ellu disainimeeskonna, mis peaks tänavu aasta lõpuks välja töötama uue Eesti brändi visuaalse keele.

«Eesti disainimeeskond leiab visuaalseid ja sõnalisi viise, mis aitavad meil endast välismaailmale parimal moel rääkida ja Eestit tutvustada. Käesoleva aasta lõpuks valmib Eesti disainimeeskonna töö tulemusena Eesti brändi uus visuaalne keel ja disainitööriistakast  –  Eesti brändi kandjad ja valdkonnapõhised rakendused,» seisab Disainimeeskonna kodulehel.

«Disainimeeskond on Eestis uus lähenemine. Esimest korda panustavad erinevad Eesti disainerid eraisikutena ühe suure loovprojekti õnnestumisse,» kirjeldatakse meeskonna ülesehitust.

Meeskonna disainijuht on Alari Orav. Esimeses etapis on loovtiimis Janno Siimar, Jan Tomson, Anton Koovit, Kevin Crepin ja Tajo Oja. EASi poolt juhivad projekti Piret Reinson, Elina Vilja ja Priit Pruul. Vajaduse kerkides kaasatakse jooksvalt inimesi ka teistest valdkondadest, näiteks fotograafe, copywriter'eid, animaatoreid ja tüpograafe.

Eesti brändiuuenduse rahastatus tuleb Euroopa Liidu struktuurifondide vahenditest. Kogu projekti maksumus on 200 000 eurot, millest 30 000 oli kavandatud märgi leidmisele.

Aastal 2002 loodud Eesti brändi «Welcome to Estonia» loomine läks maksma üle 13 miljoni krooni ehk 830 000 eurot.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles