Ehitaja praagi tõttu tuleb äsja valminud ringteel üles võtta 200-meetrine teelõik

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Ehitaja Lemminkäinen Eesti AS peab oma prohmaka tõttu hiljuti valminud Tallinna ringtee Kurna–Luige lõigul üles võtma 200 meetri jagu teed, remondiga loodetakse valmis saada oktoobri lõpuks.

Tallinna ringtee Kurna–Luige lõigu Tartu maanteele viival suunal tekkis 11. juulil asfaltkattesse auk, mille tõttu sõidusuund suleti. Eile teatas maanteeamet, et selle põhjuseks oli ehitaja poolt teelõiku unustatud betoonjäätmed. 

Nimelt selgus pärast uuringute tulemusi, et ehitaja Lemminkäinen Eesti oli muldes kasutanud ajutiste ehitistena suuremõõtmelisi betoonijäätmeid, mis tulnuks enne mulde valmisehitamist eemaldada, kuid mida ei tehtud.

Maanteeameti avalike suhete peaspetsialist Evelin Kütt ütles Postimehele, et ehitajal tuleb nüüd üles võtta 200-meetrine teelõik. Töid alustati objektil eelmisel nädalal ning need peaksid maanteele esitatud graafiku järgi valmima selle kuu lõpuks. Siis avatakse ka Kurna–Luige lõigu Tartu maanteele viival suunal uuesti liiklus. Kui ilmastik ei luba, võib pealmise asfaltbetoonkatte paigaldamine toimuda aga alles järgmisel kevadel. 

Juhul kui ehitaja ei peaks teelõigu remondiga oktoobri lõpuks valmis saama, on maanteeametil õigus tähtaja ületamise eest nõuda leppetrahvi.

Lemminkäinen Eesti juhataja Tarmo Trei ei avaldanud Postimehele, kui kalliks see prohmakas neile maksma läheb. «Kuna tööd on pooleli, siis me veel ei tea, millise lisakulu need endaga kaasa toovad,» märkis ta.

1,6-kilomeetrine Kurna–Luige teelõik valmis 2014. aasta teises pooles.

Esialgu kahtlustati karstilõhet

Postimees kirjutas juulis, et maanteeamet sulges Luige-Kurna vastvalminud teelõigul ühe sõiduraja, kuna teekonstruktsiooni vajumise tõttu tekkis asfaltkattesse suur auk. 

Kui tee lagunema hakkas, kahtlustati esialgu karstilõhet ning seega arvati, et tegemist ei ole garantiijuhtumiga.

Seepeale tellis maanteeamet põhjaliku uuringu otse Teede Tehnokeskuselt ning korraldas riigihanke, mille võitja kohustus oli leida vajumiste põhjused ja välja pakkuda lahendused teekatte taastamiseks.

Uuringutest selgus, et tee remont läheb siiski garantii alla, kuna ehitaja oli unustanud teelõiku betoonjäätmed. Töövõtugarantii eest vastutab jätkuvalt Lemminkäinen Eesti. 

Lemminkäinen Eesti juhataja Tarmo Trei selgitas eile Postimehele, et Kurna-Luige teelõigul olid aastatel 2013-2014, kui nad seal töid teostasid, väga rasked ehitusolud - turbaala, sügavad kaeved ja kõrge veetase. Sestap rajati töö tegemiseks selles piirkonnas jämepurd materjalist ajutine juurdepääsutee, mis oli kasutuses kuid, et vedada sedamööda rasketehnikaga täitematerjale.

Ta kinnitas, et kui ajutist juurdepääsu enam vaja ei olnud, siis tee ka likvideeriti, kuid kuna tegemist oli raskete oludega, siis kogu jämepurd täitematerjali tõenäoliselt välja kaevata ei õnnestunud.

Loe lisaks:

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles