Kuigi laste kohta on selliseid andmeid vähem, näitavad uuringud, et märulimängude mängimise tulemusel suudavad nad mänguvabalt elanud eakaaslastest paremini jälgida mitut objekti korraga. Lisaks tähelepanule nõuavad mängud kõrgel tasemel silma-käe koordinatsiooni ning tihti tuleb toime tulla nii tegelase kui ka relvasihiku üheaegse liigutamisega. Kuna mäng sunnib aju pidevalt kohanema uute olukordadega, võimaldab see mängijail ka õppimise harjutamist.
Tore on, aga kas pole mitte nii, et vägivaldsed mängud muudavad lapsed vägivaldsemaks? Vastab tõele: pärast vägivaldse mängu mängimist kipuvad mängijad reageerima ootamatustele valjuhäälsemalt, samuti täheldati väiksemat tundlikkust videote suhtes, kus näidati päriselus aset leidnud vägivalda.
Teisalt ei saa jätta mainimata, et vihastest arvutimängudest palju rohkem mõjutavad vägivaldsust mehena sündimine ja kasvamine vaestes oludes.
7. müüt: trenni tegemine aitab õppida
Kuigi suur osa treenimist puudutavatest uuringutest on tehtud näriliste peal, on tulemused igatahes positiivsed – nimelt suutsid hiired pärast jooksurattal treenimist labürindis paremini orienteeruda. Lisaks arenevad hiirte ajus treenimise tagajärjel uued veresooned ja tekib proteiin, mida seostatakse mäluga. Ja täpselt selliseid muudatusi laste peades püüavad esile kutsuda ka koolid!
Inimeste peal tehtud katsetest on selgunud, et trennis käimine arendab võimet keskenduda parasjagu käsil olevale ülesandele ja eirata segavat.
Mis puudutab neid, kes trenni ei tee, siis kehamassindeksi kasvades väheneb edu koolipingis. Seevastu hea aeroobne võimekus (loe: võhm) aitab toime tulla matemaatikatunnis ja ilukirjandust läbi hekseldades.
Kokkuvõtteks võib öelda, et see müüt osutus järele kontrollimisel tõeks: 4–18-aastaste puhul mõjutab kehaline aktiivsus mälu, arengut, matemaatikat ja verbaalseid oskusi puudutavate testide tulemusi ning IQd.
Müütidest saab täpsemalt lugeda: tinyurl.com/yate5j2w