Ettevaatust, liiklejad! Talvised teeolud viisid veoauto teelt välja

Kadi Raal
, Reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Libe tee.
Libe tee. Foto: Marianne Loorents / Virumaa Teataja

Kuigi tihedat lumesadu arvestades võiks karta, et liikluses valitseb kaos, polnud politsei ennelõunaks registreerinud ühtegi rasket liiklusõnnetust. Libedaga sõitis Ida-Virumaal teelt välja veok, keegi viga ei saanud.

Täna hommikul sõitis Tallinna–Narva maantee 172. kilomeetrilt teelt välja veoauto. Õnnetuse põhjustasid libedad teeolud ja ilmselt sellele mittevastav sõidustiil, ütles Ida prefektuuri pressiesindaja Kerttu Krall. Õnnetuses keegi viga ei saanud ja veoauto pidavat peagi sõitu jätkama. 

Sarnaseid teateid teelt väljasõitude kohta on laekunud üle Eesti. Tihe lumesadu võis täna hommikul põhjustada õnnetuse Järvamaal, kus möödasõidul olnud Audi ei jõudnud oma ritta naasta ja põrkas kokku vastassuunas liikunud veoautoga. Kokkupõrke tagajärjel ei saanud inimesed vigastada. 

Eile päeval aitasid politseinikud Harjumaal lahendada ligikaudu poolsada õnnetust. Nendes kokkupõrgetes, mille põhjustasid enamasti hoolimatus ja tähelepanematus teiste liiklejate suhtes, sai vigastada seitse inimest.

«Plekimõlkimisi ja teelt väljasõite juhtub igapäevaselt ning praeguse seisuga ei saa öelda, et tugev lumesadu oleks põhjustanud märkimisväärselt rohkem eksimusi. Inimesed on pikalt lund oodanud ja paistab, et suur osa neist on tänaseks ette valmistunud ja talverehvid alla pannud,»  ütles Põhja prefektuuri liiklusjärelvalvekeskuse avariigrupi juht Tanel Pajumaa. 

Pajumaa sõnum juhtidele, kelle jaoks lumised teed on midagi uut, on pikivahe hoidmine. «Libedus ja vähenenud vaateväli ei vii õnnetuseni, kui sõitmiseks valitakse oludele sobiv kiirus. Kiirustada ja rapsida pole mõtet – loodetud ajavõit võib muutuda ajakaotuseks. Pikivahet hoides ja rahulikult liigeldes viiakse õnnetusse sattumise risk alla,» lausus politseinik. «Kui tuisk ja lörts muudavad nähtavuse nullilähedaseks ja tee libedaks, siis ei tasu ajada taga suurimat lubatud kiirust. Just pikivahe võib olla kriitilises olukorras puhver, mis päästab halvimast.»

Autojuhtidel soovitatakse vältida möödasõite ning muutlike ilmaolude korral olla eriti ettevaatlik, sest ka lühikese distantsi korral võivad teeolud oluliselt erineda. Meeles tasub pidada, et naast- ja lamellrehvid ei lisa turvalisust, kui talvel suvise sõidukiirusega sõita.

Maanteeamet tuletab sõidukijuhtidele meelde, et alates tänasest on talverehvid kohustuslikud. «Talvisel teel suverehvidega sõites seame ohtu nii enda kui kaasliiklejate elu,» lausus Maanteeameti liiklusekspert Villu Vane. «Mida paremad on rehvid, seda kindlamalt püsib auto teel.»

Talverehvide puhul on oluline meeles pidada, et talverehvi mustri jääksügavus peab olema suurem kui 3 millimeetrit.

Jalakäijad omavahel kokku põrgates surma ei saa – kergliiklejatele on ohuks just sõidukid. Seega peab igale teeületusel, eriti paksu lumesaju korral, eelnema veendumus, et see on ohutu. Pajumaa lisas, et kuigi iga inimene omamoodi särav, siis ainus sära, mis autojuhile silma hakkab, tuleb helkurilt või mõnelt muult valgusallikalt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles