Augustist võib bussisõit Harjumaal kallineda

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Harjumaal võib bussisõit kallineda.
Harjumaal võib bussisõit kallineda. Foto: Mihkel Maripuu

Kui Harjumaa ühistranspordikeskus saab oma plaanile kõik vajalikud kooskõlastused, tõuseb Harjumaal bussipileti hind keskmiselt seitse ja kuupileti maksumus kuni 13 protsenti.

Harjumaa ühistranspordikeskuse tegevdirektori Ago Kokseri sõnul on neil küll plaan tõsta bussipiletite hinda 1. augustist, kuid enne seda on vaja saada kooskõlastused keskuse üldkoosolekult ehk kõigilt Harjumaa omavalitsusjuhtidelt, riigi maanteeametilt ning lõpuks ka Harju maavanemalt.

«Piletihinna tõstmisel on palju põhjuseid,» ütles Kokser. «Praegused hinnad on samal tasemel püsinud 2009. aastast alates, kuid elukallidus on läinud eest ära. Kallinenud on kütus ja muud asjad ning natuke on tõusnud ka palgad.»

Ta lisas, et ühistranspordikeskus on mingil määral proovinud bussiliine optimeerida ehk kärpida. Samuti ootab keskus, et riigipoolne dotatsioon suureneks, kuid kõigest sellest jääb ikka väheks.

Ümardavad ülespoole

«Pärast euro tulekut on bussijuhtidel paras hullumaja olnud, sest nad peavad ühe sendi täpsusega piletiraha tagasi andma,» märkis Kokser. «Sellega pikenevad ju ka busside sõiduajad. Lubasime, et euro tulekuga me hindu ei tõsta ning oleme sellest lubadusest ka kinni pidanud. Nüüd ümardame aga piletihinnad kümne sendi täpsuseni.»

Kui ühistranspordikeskus ühtse piletisüsteemi Harjumaal käivitas, siis tehti kuupiletid võimalikult odavaks, et meelitada inimesi ühissõidukeid kasutama ning see plaan ka õnnestus. Kuupileti hind sisaldab praegu 20 korra sõidu maksumust. Tegelikult sõidavad inimesed kuus aga 30 – 40 korda.

Kokseri sõnul on piletihinna tõusu plaanis kirjas, et kuupilet sisaldaks edaspidi 22 korra sõidu maksumust, mitte rohkem. Ta lisas, et üksikpiletid kallinevad keskmiselt seitse, kuupiletid aga kuni 13 protsenti. Rahaliselt sõltub pileti kallinemine sellest, kas on tegemist ühe või mitme tsooni piletiga.

Kokser rõhutas, et Harjumaa bussipiletite kallinemine ei ole siiski üle mõistuse suur, kui arvestada, et bussifirma Sebe lubas piletihinda tõsta kuni 25 protsenti. Harjumaal veavad avalikel liinidel reisijaid Mulgi Reisid, Harjumaa Liinid, Samat ja Arne Auto.

Liinikärpeid ei taheta

Ta lisas, et kui ühistranspordikeskus ei saa hinnatõusule vajalikke kooskõlastusi, siis tuleb paratamatult hakata liine kärpida, muud üle ei jää. See on aga küll viimane võimalus. Tegelikult oleks vaja Harjumaal hoopis liine juurde teha.

«Kui avalikel liinidel tõusevad augustist piletihinnad, siis läheb tõenäoliselt kallimaks ka sõitmine kommertsliinidel ehk marsadel,» ennustas Kokser. «Kui vaatan nende firmade majandusnäitajaid, siis ma isegi imestan, kui kaua nad niisuguste hindadega veel sõita jõuavad.»

Bussifirma Sebe turundusjuht Berit Osula ütles, et 1. juunist kallinevad piletid enamusel nende kaugbussiliinidel keskmiselt 4 - 5 protsenti, mõnel liinil võib aga sõit isegi odavamaks minna.

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo ütles, et pealinna ühissõidukite piletihinna tõstmist ei ole veel otsustatud. Kuna aga mootorikütus ja elekter on võrreldes eelmise aastaga kallinenud, siis midagi tuleb siiski ette võtta. Mis kujul ja kuidas seda tehakse, otsustatakse ilmselt juunis.

Bussipiletite hinnad Harjumaal eurodes

                       Praegu         Kavandatud          Muutus (%)
                                           1. augustist

I tsoon             0,77                0,80                    4,31
I-II tsoon           1,41                1,50                   6,68
I-III tsoon          2,05                2,20                    7,57
I-IV tsoon         2,68                 2,90                    8,04
I-V tsoon          3,32               3,60                     8,32
II-III tsoon         1,41               1,50                     6,68
II-IV tsoon        2,05               2,20                     7,57
II-V tsoon         2,68               2,90                     8,04
III-IV tsoon        1,41              1,50                     6,68
III-V tsoon        2,05              2,20                     7,57
IV-V tsoon        1,41             1,50                     6,68

Allikas: Harjumaa ühistranspordikeskus

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles