iDeal kampaania

Politsei: oleme kiiruseületajaid ehk liiga palju hoiatanud

Kiiruse mõõtmine Tallinna-Tartu maanteel.

FOTO: Dmitri Kotjuh / Jarva Teataja /

Põhja prefektuur avaldas täna sotsiaalmeedias kohad, kus patrullid kavatsevad hakata kiirust mõõtma. Politsei sõnul soovitakse sellise sammuga rahustada liiklust enne kui inimene rooli istub. 

Politsei- ja piirivalveameti (PPA) juhtivkorrakaitseametniku Sirle Loigo sõnul antakse avalikkusele teada siiski vaid osadest paikadest. «Kohtade välja ütlemisega soovime liiklust rahustada enne seda, kui inimene rooli istub ning olla nähtavad,» rääkis Loigo. 

Tema sõnul pole selline avalikustamine kuidagi seotud liiklusjärelevalve vähenemisest tingitud sammuga. «Liiklusjärelevalvele kuluv maht on eelmise aastaga samal tasemel ehk politseinikud on teedel ja tänavatel sama palju kui mullu. Küll aga vaatame üle, kuidas saaksime oma tegevustes olla efektiivsemad,» rääkis Loigo.

Samas tunnistas Loigo, et siiani on karistuspraktikates oldud pigem leebemad. «Vahest oleme liiga palju hoiatanud ning see ei ole osadele liiklejatele mõjunud. Nüüd aga suhtume tõsistesse rikkumistesse nagu kiiruseületamine karmimalt,» kinnitas juhtivkorrakaitseametnik.

Möödunud reedest pühapäevani tabati üle Eesti ligikaudu 500 kiiruseületajat, neist umbes 200 Tallinnas ja Harjumaal. Loigo sõnul oli nädalavahetusel patrulle mõnevõrra rohkem, sest kõikjal üle Eesti toimusid rahvarohked üritused ning sellega oldi arvestanud.

Politseinikud keskenduvad augustikuul liiklusjärelevalves peamiselt kiiruse ületajatele. «Selleks, et liiklussurmad väheneksid, tuleb vähendada õnnetuste arvu ning selleks on vaja lahendusi, millel on pikaajaline mõju. Liiklussurmad ei sõltu ainult politseist,» ütles Loigo.

Poolaasta liikluses: hukkunute arv tegi järsu hüppe

Tänavu kuue kuuga sai liiklusõnnetustes surma 39 ja vigastada 841 inimest ehk võrreldes möödunud aastaga hukkus koguni 16 ja sai vigastada 89 inimest rohkem. 

«Praegu liigume õnnetustes hukkunute arvuga 2014. aasta tempos. Tollal jättis liikluses elu 77 inimest,» ütles politsei- ja piirivalveameti (PPA) juhtivkorrakaitseametnik Kalmer Tikerpe.

«Õnnetusi, kus inimesed viga said, juhtus rohkem nii jalakäijate, jalgratturite, mootorratturite, veoautode kui ka bussidega. Vaid alkoholi tarvitanud juhtide osalusel on siiani toimunud 10 õnnetust vähem ning ka hukkunuid on kolme võrra vähem ehk viis. See on ka ainus positiivne muutus võrreldes 2017. aastaga,» sõnas Tikerpe. 

Kuue kuuga hukkus liikluses kuus jalakäijat, kaks ratturit ning neli mootorratturit. Veoauto ja bussi osalusel juhtunud õnnetustes sai surma 11 inimest. Tallinnas juhtus neli hukkunuga õnnetust, ülejäänud Harjumaal kuus. Tartumaal hukkus seitse, Raplamaal viis, Pärnumaal neli, Lääne-Virumaal ja Saaremal kolm, Ida-Virumaal ja Jõgevamaal kaks ning Viljandimaal, Järvamaal ja Võrumaal kummaski üks inimene.

Sel poolaastal juhtus ka palju laupkokkupõrkeid ning pole teada, kas nendeni viis kõrvaline tegevus, terviserike või sõiduviga.

«Nelja õnnetus puhul me kahtlustame, et kõrvaline tegevus oli üks põhjus, miks õnnetus toimus.»

 Tikerpe ütles, et alkoholi tarvitanud juhid ja kõrvalised tegevused võivad olla seotud veerandiga õnnetustest. «Ülejäänud kokkupõrgete ja teelt väljasõitude taga on kas kiirus, sõiduviga, tähelepanematus või terviserike. Kahjuks on ka liikluses enesetappe.»

BNS

Politsei andis sotsiaalmeedias täna teada, et selleks, et esmaspäev algaks ja lõppeks rahulikult, on alates täna lõunast patrullid kiirust mõõtmas Tallinnas Ristiku tänaval, Tallinna Ülikooli läheduses, Lasnamäel ning Tartu maanteel.

Üks politseinikeduo jälgib kiirusest kinni pidamist Lääne-Tallinnas. Nemad tabasid enne kella 9 Pargi tänaval ühe alkoholi tarvitanud juhi.

Pärastlõunal kohtab patrulle ka Sõle, Ahtri ja Pärnu maanteel. Õhtul suunduvad politseinikud Rohu tänaval ning taas Tallinna Ülikooli juurde.

Kella seitsme ajal õhtul on patrullide tähelepanu all Põhja-Tallinna ja kesklinna ristmikud, kus juhtub kõige rohkem õnnetusi. Alates kella seitsmest võib kiirust mõõtvatele politseinikele lehvitada ka Laagna teel.

Kui vahepeal ei ole politseinikke näha, siis see tähendab seda, et nad on väljakutsel. Kui aga sündmus saab lahendatud, siis suundutakse taas teedele ja tänavatele liiklejate keskele.

Tagasi üles