Valitsus otsustas rentida talveks jäämurdja

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti riigi ainus jäämurdja Tarmo künnab vee ja jää segu Tallinna ja Narva vahel.
Eesti riigi ainus jäämurdja Tarmo künnab vee ja jää segu Tallinna ja Narva vahel. Foto: Toomas Huik

Valitsuskabinet otsustas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi ettepanekul sõlmida kiiresti lisajäämurdja rentimiseks leping, sest parajasti on turul meile sobiv laev olemas.

Partsi sõnul langetas valitsus otsuse lähtudes möödunud kahest karmist talvest ja eeldades, et ka saabuv talv ei tule kerge.

Kokku kulub lisajäämurdja 90 päevaks prahtimiseks 4,42 miljonit eurot. See summa tuleb 2012. aasta eelarvest. «Tulud selleks tulevad nende ettevõtete täiendavatest dividendidest, kes on seotud selle teenusega,» sõnas Parts valitsuse pressikonverentsil.

Tema sõnul annab otsus kaks olulist sõnumit. Esiteks, et kõik transpordi või logistikaga seotud ettevõtted võivad olla muretud, et Eesti sadamad on sõltumata ilmadest lahti. «Teine - see näitab, et peame enda jäämurdevõimekuse arendamise tõsisemalt kätte võtma. Jäämurdevõimekuse defitsiit Läänemerel on olemas,» sõnas Parts. Tema sõnul tuleb sellega seoses üle vaadata ka navigatsioonitasud ning neid suurendada.

Eesti jäämurdevõimekus Soome lahel piirdub jäämurdjaga Tarmo. «48 aasta vanuse laeva võimekus töötada jäämurdjana on kriitilise piiri peal, kuna Tarmo on tehniliselt ja moraalselt vananenud ning võimalike rikete oht on suur,» tõdes Parts oma ettekandes valitsuskabinetile.

Kuna Eesti sadamad paiknevad Soome lahe erinevates piirkondades, siis ei saa juba keskmise talve puhul ühe jäämurdjaga kõikidele laevadele pakkuda rahuldavat teenust.

«Pikaajaline kogemus näitab, et laevandusturul ei ole saada vabu jäämurdjaid, kuna kõik on hõivatud kehtivate prahilepingutega. Erandkorras vabanevate laevade peale on aga suur nõudlus. Hetkel on turule tekkinud meie tingimustele sobiv laev, mida paraku soovivad prahtida juba ka teised ettevõtted,» märgib Parts.

Eelpool kirjeldatud põhjused tingivadki vajaduse kiiresti sõlmida leping ühe lisajäämurdja prahtimiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles