Perearsti nõuandeliinilt 1220 saab abi ka öösel

, Haigekassa tervise edenduse- ja kommunikatsiooni talituse spetsialist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Haigekassa

Tervisemure võib tabada ka öösel, nädalavahetusel või reisil. Perearst on alati parim esimene nõustaja. Tema teab sinu tervise ajalugu ja oskab soovitada, kuidas edasi käituda. Nädalavahetusel või öösel saab kiirelt ja mugavalt abi perearsti nõuandeliinilt 1220.

Nõuandetelefonile vastavad pika kogemusega meditsiinitöötajad 24 tundi ööpäevas, ka nädalavahetustel ja riigipühadel. Kõnedele vastatakse nii eesti kui ka vene keeles. Abi saavad kõik helistajad, ka ravikindlustuseta inimesed ja välismaal elajad. 

Kui tervisemure on eluohtlik või haigus võib kiirelt süveneda, tasub pöörduda erakorralise meditsiini osakonda (EMO). Kui kahtlete, tasub esmalt küsida nõu telefonilt 1220.

Eluohtlikus olukorras helistage alati 112. Kui olete helistanud nõuandeliinile 1220 ja kõne ajal selgub, et tarvis on vältimatut arstiabi, suunatakse kõne edasi numbrile 112. Sealt saadetakse vajadusel välja kiirabi.

Kirjelda mure täpselt

Kirjeldage perearstiliinile 1220 helistades mure võimalikult täpselt.

  • võimalusel ja vajadusel kraadige ennast või abivajajat enne helistamist (eriti oluline väikelaste puhul);
  • võimalusel ja vajadusel mõõtke vererõhk (ja pulsisagedus) ning pange paberile kirja;
  • pange kirja, milliseid ravimeid võtate. Nõustaja võib küsida ravimite toimeainete kohta;
  • varuge telefoni kõrvale paber ja pliiats, et kirjutada üles juhised koduseks raviks.

Milliste muredega nõuandeliinile 1220 helistada?

Kahtluse korral tasub alati helistada ja nõu küsida. Ka teadlikel inimestel läheb ärevates olukordades meelest, mida teha põletuse korral või millised on õiged vahendid lapse palaviku leevendamiseks.

Nõuandeliini töötajad tegelevad iga päev ka ravimeid puudutavate küsimustega. 1220 võib helistada, kui on ununenud, mitu korda päevas tuleb ravimit võtta. Enne helistamist vaadake kindlasti üle enda ravimi toimeaine.

Oluline teada

Õhtuti ja pühade ajal on liinile rohkem helistajaid. Siis on perearstikeskused suletud ja perearstid ei ole kättesaadavad. Kui helistajaid on palju, võib liin suunata teid ootele. Kui küsimus ei ole kiireloomuline, võib ootamise asemel mõne aja pärast tagasi helistada. Helistades kuulete esmalt sissejuhatavat teksti ning seejärel saate ühenduse kõnekeskusega.

Perearsti nõuandeliin 1220

  • annab nõu, kuidas tervisemurega edasi käituda;
  • välismaalt helistades tuleb valida +372 634 66 30;
  • helistaja jääb anonüümseks;
  • abi saab nii eesti kui ka vene keeles;
  • helistada võivad kõik inimesed olenemata ravikindlustuse olemasolust.

Helistades lauatelefonilt lühinumbrile 1220, on esimesed viis minutit tasuta (v.a Elisa ja Tele2 võrgust). Peale viit minutit tasub helistaja kõne eest kohaliku kõneminuti hinna aluse.

Helistades mobiililt lühinumbrile 1220, tasub helistaja kõne eest alates esimesest minutist telefonioperaatorite hinnakirjade alusel (Telia – 0,2278 €/min, Tele2 – 0,23 €/min, Elisa – 0,30 €/min (seisuga 29.03.2018)).

Copy
Tagasi üles