Ka rauast meeste ajastul tegelesid autotootjad uute mudelite talviste katsetustega ja ühe seesuguse sessiooni käigus sattus Soome jäistel teedel nelikveolise militaarmaasturi rooli Jörg Bensinger, kes vastutas toona Audi prototüüpide vedrustuste väntsutamise eest. Meest rabas Volkswagen Iltise haardevõime, mis võimaldas kompenseerida auto olematut jõuvaru, et võimsamatele katsealustele koht kätte näidata. Mis juhtuks veel siis, kui püsiva nelikveoga õnnestuks varustada mõni atraktiivse välimusega sõiduauto, mis Iltisest võimsam ja madalam? Ingolstadti tagasi pöördudes tõttas habemik jalamaid dr Ferdinand Piëchi (toonane Audi arendusdirektor tehnika alal) jutule, kes nõustus pärast ettekannet prototüübi ehitama. Projekti vedamisse kaasati ka Walter Treser ja uue mudeli ehitus tõmmati 1977. aastal hooga käima.
Auto põhi ja vedrustuse komponendid võeti Audi 80-lt ja viie silindriga 2,1-liitrine turbomootor Audi 200 arsenalist.