Sisuturundus

Uued firmakingituste trendid 2019. aastal

Anti Saluneem, Logotrade reklaamkingituste agentuuri omanik ja tegevjuht.

FOTO: Kert Kruusakivi

Maailm meie ümber muutub igapäevaselt ja kohati peadpööritava kiirusega ning sama toimub ka firmakingituste valdkonnas, kus seoses digitaalse arenguga on turule jõudnud uudsed ja põnevad kingilahendused. Tõusev trend on liitreaalsusel (ingl. k. Augmented Reality) põhinevad reklaamkingitused. Jätkuvalt on populaarsed ka igasugused “nutikad” ja juhtmevabad elektroonikatooted. Kuna järjest rohkem on inimesed mõtlema hakanud loodushoiule ja sellele, et meie ökoloogiline jalajälg oleks võimalikult väike ja seda ka ärikingituste sfääris, siis on turule tulnud hulgaliselt taaskasutatavast ja biolagunevast materjalist valmistatud reklaamkingitusi.

Kuidas aga leida just teie ettevõtte jaoks parimad ning kohaseimad reklaamkingitused?

Kingituse valimisel kasutage professionaalset abi

Pole kahtlust, et kõige toredam kingitus on ettevõtte enda toode või teenus, kuid mõnikord on mõistlik teha ka reklaamkingitusi. Valida võiks 2-3 kingiagentuuri, kellega regulaarselt koostööd teha, kingivarusid aga täiendada vähemalt 3 korda aastas. Selline planeerimine aitab kokku hoida nii aega kui ka firmakingitustele tehtavaid kulutusi. Samuti on oluline kingitusest saadava tulu mõõdetavus. Kuid ennekõike tuleb leida hea kingiidee, mis võib osutuda oodatust keerulisemaks. Parim firmakingitus on tehtud õigel ajal, õiges kohas ja õige sõnumiga ning mis põhitähtis – õigele adressaadile!

Firmajuhil või turundusinimesel tuleks oma kiires graafikus leida aeg, et kaardistada koos reklaamkingituste eksperdiga ettevõtte vajadused ja leida just teie firmale need parimad reklaamtooted.

Üldiselt kestab selline kohtumine umbes 1 tund ning 3-4 kohtumisega peaks olema leitud esimesed töötavad firmakingilahendused, mida saate kindlasti kasutada aastaid. Väga tähtis on hea omavaheline klapp, sest ainult koostöös sünnivad parimad unikaalsed ideed ja teostused.

Kingituste valikul on ääretult oluline planeerimine. Et saada maksimaalne tulemus, peaksite reklaamkingituste eksperdi pühendama oma turundusplaanidesse. Eksperdil peaks olema info, millal, kellele ja mis puhul soovite kingitusi teha. Millistel messidel on teil kavas osaleda ja kes on teie toote või teenuse sihtrühm.

Sageli lähevad agentuurid järeleproovitud rada pidi ning püüavad müüa võimalikult palju rutiinseid lahendusi. Näiteks lähiaastatel on olnud kõige kasutatumad firmakingitused joogipudelid, bluetooth-kõlarid, akupangad ja aktiivsusmonitorid. Sellel aastal aga kindlasti juhtmevabalt laetavad reklaamtooted.

Mina siiski soovitan, toetudes oma kogemusele, mitte kaasa minna peavoolu ideedega, panustada natuke rohkem aega ning personaalse lähenemisega leida originaalsed firmakingitused, mis esindavad just teie ettevõtet kõige paremal moel.

Kas firmakingituste tasuvust saab mõõta?

Üks põhilisemaid küsimusi, mis ärikingituste puhul üles kerkib, on see, kas ja kuidas on võimalik mõõta nendelt saadavat tulu? Selleks on erinevaid meetodeid, kuid kõige otsesemalt saab seda teha „Call to Action“ reklaamkingituste puhul. Lühidalt öeldes tähendab see, et firmakingile on lisatud QR-kood, millega suunatakse kingituse saaja teie kodulehele mingi kolmanda tegevuse abil. See ei pea tingimata olema teie koduleht, vaid võib olla milline iganes maandumisleht, millelt on võimalik hiljem analüüsiks vajalikud andmed kätte saada. QR-kood on lihtsaim meetod nende andmete kogumiseks, kuid leidub üks veel parem innovaatiline võimalus –  AR ehk Augmented Reality. Teisisõnu liitreaalsus ehk rikastatud reaalsus, mis kombineerib omavahel reaalse ja virtuaalse maailma. Näiteks on võimalik tavaline Rubiku kuubik spetsiaalse äpi abil nn „elama“ panna ja vaadates kuubikut läbi nutiseadme ilmub sellele näiteks teie firma 3D logo või reklaamvideo või küsitlus. Lõimides omavahel füüsilise reklaamkingituse liitreaalsusega annate brändile uue mõõtme, kogudes ühtlasi ka andmeid tõhusamaks turundamiseks. Liitreaalsus firmakingitused on juba praegu Logotrade´i tootevalikus.

FOTO: Logotrade

Värsked reklaamkingitrendid ja personaalsed lahendused

Uudsete AR-toodete kõrval on jätkuvalt aktuaalsed ka nutikad IoT-reklaamkingitused. IoT-toodete puhul on väga oluline, et tegu oleks tuntud kaubamärkidega, kuna tehnikatoodete kinkimisel on tähtis ka nende töökindlus ning kvaliteet. Tundmatu tootja äppidega võib ette tulla igasuguseid ootamatusi, on juhtunud, et toode lakkab töötamast juba mõne kuu pärast või mis veelgi halvem – põhjustab varalist kahju. Seda tundmatu bränd kindlasti ei heasta!

Trendikas ja äge firmakingitus on ka nutikas IoT-adapter, mille abil saab nutikaks muuta ükskõik millise kodumasina või kontoriseadme.

FOTO: Logotrade

Kui aga vajate personaalset ja eksklusiivset ärikingitust, siis on meil pakkuda uudne lahendus – 3D printer, mis trükib eritellimusena näiteks ka hõbedast ehteid, olgu selleks siis firma logoga sõrmus, pühendusega medaljon või nimelie auhinnakarikas.

Tänu digitaalsele arengule, mis võimaldab andmekogumist ja -analüüsi saame nüüd oma klientidele pakkuda ülimalt personaalseid ärikingitusi. Vahva idee on näiteks andmepõhiselt saata klientidele tähtpäevadeks personaalse sõnumiga kingitus. Kindlasti annab positiivse tagasiside ja kajastub ka firma kasumis, kui teie püsiklient saab kingituse sünnipäevaks, pulmadeks või koolilõpu puhul.

Trendikate nutikingituste kõrval ei maksa unustada ka väikseid käsitööna valminud firmakingitusi. Oleme viimasel ajal kasutanud tihti mitmesuguseid hübriidlahendusi, näiteks rikastanud olemasolevaid reklaamkingitusi ja reklaamtooteid käsitöömeistrite loominguga, andes kingitustele täiesti uue kvaliteedi. Vaata videot!

Väga jõudsalt on koos teadlikkuse kasvuga hakanud suurenema taaskasutatud või biolagunevast materjalist reklaamkingituste tootmine. Ka meie Logotrade´is peame väga oluliseks pakkuda oma klientidele ökotooteid ja taaskasutusmaterjalidest valmistatud reklaamkingitusi. Näiteks on meie valikus ärikingitused, mis on valmistatud ümbertöödeldud plastikust või merest välja püütud nailonvõrkudest, olgu nendeks siis põlled, ostukotid, vihmavarjud või Healthy Seas meresokid.

Selliste toodete lisamisega oma reklaamkingituste arsenali annate oma panuse maailma päästmisse, toetades mittetulundusorganisatsioone, kes tegelevad maailma puhtamaks ja paremaks muutmisega ning taaskasutavad materjale!       

On hea meel, kui saite sellest artiklist uusi ja vahvaid ideid oma ettevõtte firmakingituste portfelli!

Ideid, kuidas teha reklaamkingitusi arukalt ja analüüsipõhiselt saate ka nendest lugudest:

„Kuidas reklaamkingitustega maailma päästa?“

„Miks iga ettevõtja peaks rohkem kasutama ärikingitusi?“

„Kuidas valida reklaamkingitus, mida palju kasutatakse ja märgatakse“

„Nipp, mis aitab reklaamkingituste tellimisel säästa aega ja raha“

„Miks on igal ettevõttel vaja töötajate kingituste programm?“

„Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust?“

    Tagasi üles