Ott Vatter: Eesti e-residentsust reklaamitakse suust suhu, mitte CNNis

Neeme Raud
, ajakirjanik
Copy
E-residentsuse programmi tegevjuht Ott Vatter.
E-residentsuse programmi tegevjuht Ott Vatter. Foto: EAS

«E-residentsus oma kontseptsioonilt on nii uudne, et tegelikult ei ole vaja teda eraldi kuidagi maailma reklaamida,» ütles KUKU raadio saatele «Neeme Raud. Siin» antud intervjuus e-residentsuse programmi juht Ott Vatter.

«Ma arvan, et programmi alguses 2014., me saime nii CNNi, BBC kui ka teiste suurte uudistekanalite tähelepanu, ilma et me oleksime pidanud neile absoluutselt midagi maksma. Nad tegid uudistelood,» rääkis Vatter.

Kuni selle aasta suveni on e-residentsuse programmil olnud maailmas 11 tuhat meedia kajastust. 180 neist top-meediaväljaannetes - CNN, BBC ja sarnased. E-residentsusest on kirjutatud neli raamatut ja vähemalt 25 akadeemilist tööd.

See kõik ongi programmi reklaaminud. Kuid CNNs reklaamiaja ostmise Vatter välistab.

«Eesti ei jaksakski tegelikult osta sinna programmidesse reklaamiaega (nagu paljud riigid teevad), sest see on väga kulukas. Esmalt toota reklaam ja siis ka eetrisse aeg osta.»

«Me teeme tiimina muidugi väga palju tööd selleks, et info leviks. See ei ole iseenesest mõistetav.  Aga kontseptsioonina on ta maailmas olnud midagi nii uudset, et inimesed on seda ise oma sõpradega jaganud, oma partneritega.»

Sõna on igatahes levinud, sest äsja 5 tegutsemise aastat märkinud programm saab raporteerida, et:

  • Eestil on nüüd üle 62 tuhande e-residendi.
  • Novembris ületas e-residentide loodud Eesti ettevõtete arv 10 000 piiri.
  • Viimase aasta jooksul on e-residentide Eestisse asutatud ettevõtete arv suurenenud enam kui 3000 võrra.
  • Eestisse makse tasuvate e-residentide ettevõtete arvu kasv on võrreldes möödunud aasta sama ajaga 58%.
  • Viis aastat e-residentsus programmi on toonud Eestile 31 miljonit.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles