Hiiglaste klipi stsenaarium valmis Ansipi juuresolekul

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Godzilla-Ansip hävitab King Kong-Haloneni Tallinna Vabaduse väljakul vabadusemõõgaga.
Godzilla-Ansip hävitab King Kong-Haloneni Tallinna Vabaduse väljakul vabadusemõõgaga. Foto: Frost FX

ETV traditsiooniline aastalõpu sketšisaade «Tujurikkuja» viimane episood esitas King Kongi ja Godzilla-filmide võtmes hiiglasliku Soome presidendi Tarja Haloneni ja Eesti peaministri Andrus Ansipi võitlust Tallinna südalinnas.



Lisaks aastalõpul teleri ees istunutele on internetiklippi vaadatud tuhandeid kordi mõlemal pool Soome lahte.

Klipi stsenaarium valmis juba suvel ja kirjutamise juures viibis – ilma enda teadmata – ka peaminister Andrus Ansip.

«Kirjutasime seda ühel kaunil suvepäeval Seto talumuuseumi tsäimaja ees istudes. Ümber maja luusisid pidevalt aga mingid turvamehed,» jutustab üks loo autoritest Erik Moora.

«Ühtäkki saabus ka nende kohalviibimisele selgitus – majast tuli välja peaminister koos oma saatjaskonnaga. Meie võtsime seda igatahes kui märki peaministri mentaalsest heakskiidust ja tundsime, et sketši sisu on saanud tänu tema enda kohalolule eriti täpne,» lisab ta.

Hiidkoletiste sketš on Moora hinnangul üks efektmahukamaid teleklippe, mis iialgi Eestis valminud. Efektide eest kandsid hoolt firmad Frost FX OÜ ja Tolm OÜ.

Kui «Tujurikkuja» oleks pidanud tegijatele tasu maksma hinnakirja järgi, oleks klipi tehnilise töötluse eelarve olnud suurusjärgus 350 000 eurot. See on ligikaudne arvestus, sest Frost FXi loomingulise juhi Heiki Lutsu sõnul töötas selle kallal 14 inimest kokku umbes 7700 tundi, üks neist isegi Hispaanias. Seekord tegid profid oma tööd lihtsalt tegemise lustist, ilma selle eest tasu saamata.

«Enne efektide tegemist filmisime eraldi üles kõigi kaadrite taustad. See tähendas massilist kaameraga mööda Tallinna kesklinna katuseid ja kirikutorne ronimist, lisaks põgenevate inimeste tormamist mööda linna. Seejärel filmisime stuudios üles kõik tegelased-karakterid,» rääkis Moora hiidkoletiste pooleaastasest saamisloost.

Kuigi Lutsu sõnul oli Frost FXi jaoks põhiline väärtus valdkonna propageerimine, oskas ettevõte hoolimata sellest tööst ka kasu saada. Klipi keskel on ühe Tallinna kõrghoone seinale pangareklaami asemele digitaalselt monteeritud teostajafirma reklaam.

«See nali sündis öösel kell neli. Klippi ETVs üle vaadates ei märganud seda keegi ja meie ka midagi ei öelnud. Nii see läks,» naeris loominguline juht. Nii jõudiski reklaamivaba ETV eetrisse videotöötlusfirma reklaam.
Enne «Tujurikkuja» neljanda saate eetrisseminekut rääkis Moora meedias, et klippe saab kokku vähemalt kaheksa ja kui neid on vähem, siis on põhjust tsensuuri kahtlustada. Nagu televaataja nägi, jõudis 31. detsembril ekraanile vaid seitse videolõiku. Välja jäi dirigeerimis-teemaline nali.

Moora sõnul näevad kõiki kaheksat klippi need, kes ostavad «Tujurikkuja» DVD.

«Seal on väga palju väärtusliiku lisamaterjali: saadetest välja jäänud sketše, üles filmitud proove jne,» reklaamis ta DVDd. «Tegemist oligi tagasihoidliku enesetsensuuriga, mille osaliselt tingis saateks ettenähtud aeg.»

Klipp äratas vastukaja Soomes

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles