Börside optimism laevahiiglasi ei päästa

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Ristluslaeva The Symphony of the Seas omanik Royal Carribean võttis 3,3 miljardit dollarit laenu, et 10 seilamisvaba kuud üle elada.
Ristluslaeva The Symphony of the Seas omanik Royal Carribean võttis 3,3 miljardit dollarit laenu, et 10 seilamisvaba kuud üle elada. Foto: Wilfredo Lee/AP

Piiride sulgumisega kukkusid riigist riiki viirust levitanud ujuvate rahavabrikute aktsiahinnad sajalt nullile. Abipakettide toel hakkasid aktsiad taas tõusma, kuid millal valged laevad tegelikult jälle merele lähevad, pole teada.

Maailma ankruplatsidele on Financial Timesi andmetel seisma pandud 338 suurt ristluslaeva. Aluste korrashoidmine vajab meeskonda, pardasüsteemid võtavad energiat. Pankadelt laevade ehitamiseks võetud laenudelt tuleb maksta intressi. Ainuüksi suurima ristlusfirma Carnival Cruises laevastiku töökorras hoidmine maksab miljard dollarit kuus. Kuni turiste pole, on see puhas kahjum, kuid laevu taas merele saata pole lihtne.

Ristlusreiside eksootilised sihtkohariigid on sadamad selleks aastaks lõbusõidulaevadele sulgenud, Kaimanisaared ja Seišellid koguni aastani 2022. Riikide terviseametid on ristluslaevadele kehtestanud üliranged tervisekontrolli- ja karantiininõuded. Pole teada, kuidas hakatakse laevadel järgima sotsiaalse distantsi hoidmise ja desinfitseerimise reegleid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles