Garaažist alguse saanud raamatupoe uskumatu teekond (2)

Erik Aru
, BNSi ja Postimehe majandustoimetuse juht
Copy
Praegu on Amazoni tegevus uurimise all nii ELis kui ka USAs. Ametivõimud tahavad selgust, mil määral kasutab ettevõte ära suure turuosaga kaasnevat hinnastamisjõudu ja teavet, mis koguneb nii klientide kui ka Amazoni platvormil tegutsevate teiste jaemüüjate kohta.
Praegu on Amazoni tegevus uurimise all nii ELis kui ka USAs. Ametivõimud tahavad selgust, mil määral kasutab ettevõte ära suure turuosaga kaasnevat hinnastamisjõudu ja teavet, mis koguneb nii klientide kui ka Amazoni platvormil tegutsevate teiste jaemüüjate kohta. Foto: Graphic News Ltd

Aastal 1995 juulis hakkas ühes Washingtoni osariigi garaažis loodud Amazon veebis raamatuid müüma. Praeguseks on selle asutaja Jeff Bezos maailma rikkaim inimene, kelle varandust hinnatakse umbes 180 miljardile dollarile (u 160 mld eurot).

Ettevõte sai alguse tegelikult napilt enam kui aasta varem. Bezos, tollal investeerimispanga D.E.Shaw & Co asepresident, vaatas interneti kiiret arengut ja sai aru, et jääb seda kahetsema, kui ta ise ei püüa selles kaasa lüüa. Ta kolis Seattle’isse ja lõi ettevõtte nimega Cadabra Inc. Nimeotsingute käigus jõudis ta registreerida ka saidi relentless.com, mis praeguseni Amazoni kodulehele juhatab.

Igal juhul alustas nime Amazon saanud ettevõte täna 25 aasta eest veebis raamatute müümisega. «Kasva kiiresti suureks,» on olnud Bezose hüüdlause. Seda on ta ka hoolega järginud, lähtudes nii mõneski investoris ja analüütikus arusaamatust tekitanud seisukohast, et ettevõtte juures pole oluline mitte niivõrd kasum, kuivõrd vaba rahavoog.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles