Mupo: taksondus ärkab varjusurmast

Taksode pisteline kontroll ja visuaalne ülevaatus

FOTO: Mupo

Tallinna munitsipaalpolitsei andmetel on juulikuus on taas tõusnud sõidukikaartide taotluste arv: möödunud nädalal esitati 68 taotlust, millest 43 rahuldati ja kaks taotlejat said negatiivse vastuse.

«Tundub, et taksondus hakkab toibuma ning eriolukorra eelsele tasemele tagasi tõusma. Enne eriolukorra algust oli tavaline, et kuus esitati 350-400 taotlust ehk ligi 100 taotlust nädalas. Arv 68 näitab selget taastumise märki,» ütles mupo taksosektori juht Aivar Melnikov.

Melnikovi sõnul toimus eriolukorra perioodil taksonduses suur kukkumine, mis märtsis veel ei kajastunud, sest menetleti veebruaris laekunud dokumente. Kuid aprillist alates on langus nähtav - aprillis esitati vaid 95, mais 116 ja juunis 168 taotlust. Ilmselt oli siin mõju ka asjaolul, et mupo taksosektor võttis sel perioodil vastu ja menetles üksnes elektrooniliselt esitatud taotlusi.

Massiliselt kaartide tühistamisi

Teine huvitav tendents oli Melnikovi sõnul see, et juhid hakkasid massiliselt sõidukikaarte tühistama, mis tähendas, et loobuti aktiivsest tööst tänaval. Nii näiteks esitati märtsis 192, aprillis 222, mais 140 ja juunis 132 tühistamistaotlust. Kokku tühistati eriolukorra ajal 686 sõidukikaarti.

«Panen juhtidele südamele – mõelge enne hoolega läbi, kas te olete valmis kandma sõidukikaardiga kaasnevaid kohustusi. Esimene on see, et taksot sõites suureneb tunduvalt teie auto kindlustusmakse määr. Teiseks, teie sõidukile jääb registrisse märge, et sellega on osutatud taksoteenust ja kui teil on tulevikus soov autot müüa, siis annab see ostjale hea võimaluse hinda alla kaubelda,» selgitas Melnikov.

«Paljud juhid teevad endale sõidukikaardi ja proovivad nädala-paar, seejärel tühistavad kaardi, sest uue tulijana turule siseneda ei ole lihtne. Konkurents on karm ja tegelik teenistus ei vasta ootustele,» lisas ta.

Võitlus uue petuskeemiga

Sõidukikaartide tühistamise taga on veel üks kaval nõks ja uus petuskeem. «Inimene esitab taotluse, see rahuldatakse ja vedaja aktiveerib juhi jaoks äpi. Selle kasutusõigus käes, tühistab juht kaardi ja sõidab ringi väiksemate kindlustuskuludega. Vedaja üldjuhul uuesti sõidukikaardi olemasolu ja selle kehtivust üle ei kontrolli. Seda skeemi me tasapisi püüame lõhkuda. Eriolukorra ajal taksondus korrastus – turule jäid vaid ausad ja korras dokumentidega juhid. Nüüd hakkab kahjuks kriisieelne olukord taastuma. Aga mupo inspektorid kontrollivad taksosid pidevalt ja rikkujad saavad hoiatuse või rahalise karistuse,» hoiatas Melnikov.

Üks murekoht mupo jaoks on veel see, et juhid, kes on tellinud teenindajakaardi paberkandjal, ei ole oma kaardile järele tulnud, ja selliseid on sadu.

Pärast pikka vägikaikavedu otsustasid ka platvormiteenust pakkuvad vedajad mupoga koostööle asuda ja nõuda juhtidelt sõidukikaardi olemasolu. «See on suur samm edasi taksoturu korrastumisel,» tunnustas Melnikov.

Tagasi üles