Internetipanga kaudu riigi e-teenustesse sisenemine keeratakse kinni (1)

Toimetas Carl-Robert Puhm
Copy
Kõige populaarsemat autentimisviis Smart ID-d saab edaspidi kasutada ainult otse, mitte läbi panga sisse logides.
Kõige populaarsemat autentimisviis Smart ID-d saab edaspidi kasutada ainult otse, mitte läbi panga sisse logides. Foto: Žygimantas Gedvila/

Riigi infosüsteemi amet (RIA) sulgeb 1. märtsist riigi autentimisteenuses pangalingi kaudu sisse logimise.

See tähendab, et kasutaja ei saa panga PIN-kalkulaatorit, salasõna või biomeetriat kasutades siseneda osa riigi e-teenustesse, näiteks riigiportaali. Jätkuvalt saab riiklikesse e-teenustesse sisse logida ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-IDga.

«Muudatus ei mõjuta erasektori teenuseid, pankade e-teenustesse saab PIN-kalkulaatoriga siseneda ka pärast 1. märtsi. Pangalinki kasutatakse riigi autentimisteenuses kõige rohkem riigiportaali, transpordiameti e-teenindusse ning Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse (HITSA) ja rahvastikuregistri e-teenustesse sisse logimiseks,» ütles RIA elektroonilise identiteedi osakonna juht Mark Erlich.

 «Pangalingi toe kadumine mõjutab kuni 7000 inimest, ainult panga kaudu logib sisse umbes 4000 inimest. See moodustab ligikaudu protsendi kõikidest autentimistest riigi autentimisteenuses. Pangalingi kasutajate hulk pole väga suur ning on olemas kolm viisi enda tuvastamiseks, kus ei pea kasutama pangalingi kanalit. Oluline on mõista, et pangalink kui teenus ei kao,» ütles Erlich.

Riigi autentimisteenuses tehti oktoobris 1,85 miljonit, novembris 2,16 miljonit, detsembris 2 miljonit ning jaanuaris 2,4 miljonit päringut, neist umbes protsent (kuude lõikes vastavalt 1,26 protsenti, 0,91 protsenti, 0,82 protsenti ja 0,74 protsenti) pangalingi kaudu.

Pangalingi kaudu kasutatavate sisselogimise lahenduste asemel saab kasutada otse ID-kaarti, mobiil-IDd või Smart-IDd.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles